اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

 

 

اجاره انبار در شهرک صنعتی : کارخانه ها یکی از اصلی ترین چرخدنده های گردش چرخ صنعت و فراتر از آن اقتصاد کشور می باشند . این مجموعه ها با فعالیت در هر حیطه ، به ساخت ابزار و وسایلی اهتمام می ورزند که گاه مرگ و زندگی انسان به آن وابسته بوده و ادامه حیات بدون آن ها برای انسانی که به فناوری قرن بیست و یکم عادت کرده است ، بسیار دشوار می باشد . همه این توضیحات در بستری ارائه می شود که کشور ما در منگنه تحریم های فراوانی قرار داشته و با اعمال تاثیرات مثبت و منفی فراوانی ماحصل اقدامات این کارخانه ها را تحت الشعاع قرار داده است .

حال هرکدام از این مجموعه های پر اهمیت ، به تناسب ابعاد و حوزه فعالیت خود دارای آلاینده های صوتی ، بصری و زیست محیطی بوده که در صورت نزدیکی به انسان – شهروندانی بدون امکانات ایمنی و غیر ذینفع – به سلامت آنان آسیب می زند . لذا قوانینی در سراسر دنیا (با اختلاف در جزئیات) وضع شدند که کارخانه ها را به انتقال به بیرون از شهر ها – 20 کیلومتر خارج از کلانشهرها – و ادامه فعالیت آزدانه در آنجا ملزم می کردند .

اگرچه دوری کارخانجات و کاهش آثار نامطلوب آن ها برای عموم شهروندان مطلوب است ، اما کارگری که روزانه قصد عزیمت به آن و سپس برگشت به خانه اش را دارد ، چگونه و در چه زمانی باید طی طریق کرده و با وجود سرویس های اختصاصی نیز چه مشکلاتی را باید تحمل نماید !

همین مساله ساده در کنار ده ها عامل دیگر سبب شد تا شهرک های صنعتی ، به عنوان محدوده ای مملو از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ با شرح فعالیت های گوناگون در چارچوبی مشخص گرد هم آمده و با حفظ حقوق شهروندان ، به خواسته صاحبان سرمایه ، صنعتگران و کارگران ایشان پاسخی قابل قبول دهند .

بدیهیست که تک تک کارخانه های مذبور برای تولید محصولاتشان در حالت عادی ، مقداری ماده خام در شرف تولید ، مقداری ماده در پروسه ساخت و محصولاتی آماده برای ارسال داشته باشند . در چنین مواردی مجموعه هایی وجود دارند که با تکیه بر زیر بنای بزرگ و مساحت عریض و طویل مجموعه خود ، هر سه گروه از مواد مذکور را در خود جای داده و با مدیریتی صحیح ، جریان محصولات و مواد اولیه آن ها را بازرسی و هدایت می کنند .

اما مجموعه های کوچکتری که از این نعمت برخوردار نبوده چه می کنند ؟! اگرچه اجاره انبار در تهران  راه حلی مناسب برای فعالین صنعتی در شهرک های پر تعداد اطراف پایتخت می باشد ، اما پر واضح است که اجاره انبار در شهرک صنعتی راه حلی مطمئن ، مقرون بصرفه و بهینه برای پاسخ به نیاز ایشان است . چنانچه اجاره انبار در شهرک صنعتی در مجاورت مجموعه مادر انجام گیرد ، مواد اولیه با ورود به شهرک صنعتی می توانند وارد انبار شده و با توجه به سطح تقاضای خط تولید ، رفته رفته به آنجا منتقل شوند ؛ از سویی دیگر نیز محصولاتی که آماده ارسال یا فروش می باشند ، مجدداً به این مکان آورده شده تا با توجه به سیاست های کلی این واحد صنعتی انتقال یابند .

اجاره انبار در شهرک صنعتی از جنبه های فراوانی شبیه دایر کردن خود کارخانه می باشد ، در نتیجه منافع و امتیازاتی که فعالیت در این ناحیه برای کارخانه دار دارد ، شامل حال فردی که انبار را اجاره کرده است نیز می شود . به عنوان مثال اجتناب از کاغذ بازی های بی مورد و اخذ مجوز های گوناگون ، عدم وابستگی به شهرداری و برخی قوانین سختگیرانه آن ، امکان تقسیط هزینه های جانبی اجاره و دریافت تخفیف در اثر خوش حسابی ، امکان عضویت در هیئت امنای شهرک صنعتی ، برخورداری از برخی قانون های مالیاتی و دسترسی در همه زمان به راه های ارتباطی کشور بدون محدودیت های راهنمایی و رانندگی یا شهرداری بخشی از این مزایا می باشد که با  اجاره انبار در شهرک صنعتی تحقق می یابد .

Main Menu

Main Menu

Main Menu