اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

اجاره انبار مسقف : انبار و ذخیره کردن کالا های مورد نیاز از صفات ذاتی است که نه تنها در انسان ها ، بلکه در بسیاری از موارد در حیوانات هم وجود دارد. سنجاب ها در جنگل به جمع آوری و ذخیره بلوط می پردازند. سگ ها استخوانی که غذای محبوبشان است را در جایی زیر خاک پنهان می کنند. مورچه ها تمام طول سال با تلاش وصف ناپذیری تلاش می کنند و آذوقه خود را برای فصل سرد ذخیره می کنند و این خصوصیت یعنی ذخیره سازی کالاها و منابعی که بعداً به آن ها نیاز است غیر از انسان در بسیاری از موجودات زنده دیگر هم دیده می شود .

تحقیقات و بررسی های محققان از لانه مورچه ها نشان داده که این حشرات برای ذخیره آذوقه خود و مکان این کار از معیار های زیادی استفاده می کنند . به عنوان مثال در اکثر موارد انبار مواد غذایی مورچه ها در مرکز کلونی آنهاست و راه های ورود و خروج بسیاری دارد که به سایر نقاط لانه و همچنین نقاطی در بیرون از لانه راه میابند.

همچنین آنها به این شکل کاری کرده اند که اگر متجاوزی بخواهد از انبار آذوقه آنها دزدی کند ابتدا باید از چندین و چند دالان تو در تویی عبور کند که به جز خود مورچه ها هیچ موجود دیگری نمی تواند در آن دالان ها مسیر خود را پیدا کند. همینطور در تحقیقات به عمل آمده از این حشرات عجیب مشخص شده است که تیمی از این مورچه ها که از نوع مورچه های سرباز هستند همیشه و به صورت شبانه روزی مامور مراقبت و حراست از این انبار آذوقه هستند و حتی مشاهده شده که مورچه ها این کار را به صورت شیفتی و در قالب چند تیم انجام می دهند و به همین سبب هیچ موجودی نمی تواند به منظور دزدی از انبار مورچه ها وارد کلونی آنها شود و سالم و زنده بیرون برود.

واقعا شگفت آور است اما در پس این صحبت ها می بینید رعایت نکات امنیتی برای حفظ کالاهای انبار شده از کارهایی است که حتی مورچه ها هم بر آن تاکید دارند و آن را به خوبی و با برنامه ریزی دقیق اجرا می کنند.

از نکات جالبی که در مورد این حشرات می توان متذکر شد این است که آنها هیچ گاه انبار مواد غذایی خود را بیرون از خاک برپا نمی کنند. با اینکه مورچه ها لانه های مختلفی در مکان های مختلف مانند زیر سنگ ها و داخل تنه پوسیده درختان دارند اما همیشه انباز آذوقه آنها در مرکز کلونی اصلی در زیر زمین است. به گفته محققان این کار مورچه ها به دلیل این است که آنها در تلاشند تا محل نگهداری مواد غذاییشان در یک انبار مسقف و سرپوشیده بوده و نسبت به باران و دیگر عوامل مخرب غیر قابل نفوذ باشد.

اما از صحبت درباره حیوانات و مورچگان به خوبی دریافتیم که واژه انبار یک مفهوم فوق العاده مهم نه تنها برای حیوانات بلکه بیش از آن برای انسان ها می باشد. انبار از دیرباز برای انسانها مفهومی مهم و کاربردی بوده است. از همان زمانی که انسان توانست کشاورزی کند و محصولاتی مثل گندم و جو و سایر غلات را از زمین های کشاورزی خود برداشت کند به این نکته پی برد که اگر جایی برای ذخیره این محصولات نداشته باشد آنها به زودی خراب شده و زحمت چندین ماهشان از بین می رود.

امروزه هم با بالا رفتن جمعیت و نیاز روز افزون مردم به انواع مواد غذایی بسیاری از شرکت ها و کارخانجات تهیه و توزیع مواد غذایی در تلاشند تا با ساخت یا اجاره انبار مسقف بتوانند محصولات عموماً غذایی خود را ذخیره کرده تا در مواقع لزوم به بازار مواد غذایی کشور تزریق کنند. اما یک انبار مسقف چیست و چه کارایی دارد ؟ چه تفاوتی بین این انبار ها و انبارهای غیر مسقف وجود دارد؟

انبارهای مسقف همانطور که از نامشان پیداست به سوله ها و به صورت کلی چهار دیواری هایی گفته می شود که سقف دارند و مساحت داخل انبار از گزند نور و گرمای خورشید و همینطور باران و طوفان در امان است. همانطور که گفته شد این انبار ها بیشتر برای مواقعی استفاده می شوند که محصولاتی که درون آنها قرار می گیرد ، کالاهایی باشند که در معرض هوای آزاد ، خورشید و باد و باران فاسد شده و یا کیفیت اصلی خود را از دست می دهند. در اکثر مواقع مواد غذایی و کارخانجات و شرکت های تولید و پخش مواد غذایی در ابتدای لیست مراکزی هستند که مبادرت به ساخت ، خرید و یا اجاره انبار در تهران یا اجاره انبار مسقف در شهرهای دیگر می ورزند.

البته اجاره انبار مسقف تنها محدود به مواد غذایی و فاسد پذیر نمی شود.  بسیاری از کالاهای دیگری را می توان برشمرد که باید در یک مکان مسقف نگهداری شوند. به عنوان مثال کارخانه یا شرکتی که کار تولید یا واردات و فروش انواع کاغذ را انجام می دهد به هیچ عنوان نمی تواند اجناس و کالاهای خود را در محیطی باز که هیچ سقفی بالای آن نیست و به راحتی توسط عوامل طبیعی به خصوص باران تهدید می شود انبار کند. همچنین در مورد لوازم و قطعات الکتریکی و الکترونیکی هم این موضوع صادق می باشد. تصور کنید شما مدیر یک کارخانه تولیدکننده یا یک شرکت واردکننده لوازم برقی مثل تلویزیون یا گوشی تلفن همراه هستید. آیا حاضرید میلیون ها و بلکه میلیارد ها تومان سرمایه خود و دیگر سهامداران را در یک انبار غیر مسقف که هر لحظه احتمال دارد با یک بارش باران تمامش نابود شود قرار داده و انبار کنید؟

قطعا با خواندن این مقاله کوتاه به نقش مهم وجود اجاره انبار مسقف در زندگی نوع بشر پی برده اید. این ها تنها مثال هایی کوچک برای روشن شدن اهمیت موضوع بود. اگر کمی فکر کنید می توانید ده ها صنعت و کالاهایی که از نیاز های به روز انسان است را برشمرید که انبارهای مسقف از نیاز های اساسی آنها است.

Main Menu

Main Menu

Main Menu