اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

 

 

 

اجاره انبار مصالح ساختمانی

در « فرهنگ ناظم ‌الاطباء » یا « لغت نامه نفیسی » آمده است که مصالح ساختمانی عبارت اند از خشت ، آجر ، گچ ، آهک و هر آن چیز دیگری که در ساخت یک عمارت مصرف می شود . با این که عمر این نوشته به اواخر دوره قاجار برگشته و با گذشت دهه ها ، صنعت راه و ساختمان سازی تغییر فراوانی کرده است ، اما باز هم این تعریف قابل قبول بوده و هم اینک نیز هر آنچه در ساخت یک بنا مورد استفاده قرار گرفته و جزئی از ساختمان شود ، مصالح ساختمانی نامیده می شود .

در همین رابطه اگر بخواهیم تنها مصالح امروزی که رایج بوده و عموماً از آن ها استفاده می شود را برشماریم ، گچ ، ماسه ، بتن ، فلزات ، شیشه ، فوم ، کامپوزیت‌های سیمانی در کنار نمونه های پیشرفته تری همچون چوب شفاف ، سیمان درخشان ، مبلمان بیولوژیکی ، بتن خود ترمیم شونده و آجر تصفیه‌ هوا از جمله مهمترین موارد در دسترس هستند .

همانطورکه از نام اجاره انبار مصالح ساختمانی بر می آید ، این محل مکانی برای انباشتن و نگهداری از محصولاتیست که هریک ویژگی منحصر بفردی داشته و در اثر عدم توجه به آن ، به نابودی این پدیده که همانا سرمایه کارفرما یا دارنده حق امتیاز آنهاست منتج می شود . در همین رابطه رطوبت و آب به عنوان دشمن شماره یک این محصولات سبب می شوند تا این مصالح با چالش هایی جدی دست به گریبان شوند ؛ مثلاً محصولی فلزی زنگ زده ، ترمووودی که در کوره خشک شده و به وزن و مقاومت ایده آلش رسیده است از حالت استاندارد خارج شود و گچ و سیمان بواسطه مقاربت با این پدیده های طبیعی قدرت خود را از دست داده و سفت شوند .

این در حالیست که احتمال به سرقت رفتن آن ها ، عدم امکان آمارگیری به هنگام ورود و خروج ، عدم امکان بازرسی ، بسته بندی و سایر اقداماتی که در انبار انجام می شود سبب می گردد تا با فرض اینکه ساختار این محصولات تغییری نمی کند ، حراست و طبقه بندی از آن ها هم دشوار شود . انبار مصالح ساختمانی به عنوان چارچوبی برای تحقق اهداف فوق سبب می شود تا علاوه بر اینکه از صحت و ثبات کیفیت دارایی های مصرف شدنی خود اطمینان حاصل نماییم ، بتوانیم صاحب پایگاهی نیز شویم که با تزریق مستمر و سریع مواد مصرفی به پیشرفت عملیات سایت مورد نظر کمک کرده و همچنین با تکیه بر نیروی کار آن در جبهه های مختلف بتوان به بازدهی بیشتر کار در زمانی کمتر دست یابیم .

برای افرادی که به دنبال اجاره انبار مصالح ساختمانی هستند – یعنی شخص یا مجموعه هایی که با این پدیده و حرفه ساخت و ساز به صورت تنگاتنگ ارتباط دارند – سخن گفتن از نحوه خرید و نگهداری این محصولات گزافه گوییست ، اما چنانچه بخواهیم از اهمیت انبار مصالح ساختمانی برای عامه خوانندگان سخن بگوییم باید از مثالی ساده استفاده کنیم . فرض کنید که در محلی که قصد انجام امور مهندسی و عمرانی را دارید ، فضا ، مجال و امکان نگهداری از مصالح نه از سوی شهرداری ، نه مردم و نه الفبای شهرنشینی و اصول اخلاقی فراهم نباشد . به عنوان مثال در کوچه ای تنگ و باریک ، در راسته بازاری شلوغ ، در مجاورت خیابانی پرتردد با ترافیک سنگین و ده ها مثال دیگری که خود سراغ دارید ، چنانچه نگهداری از مصالح در مکان مورد نظر ممکن نباشد ، اجاره انبار مصالح ساختمانی به ویژه در نزدیک این سازه – که هرچه بزرگتر باشد ، مشقت جابجایی و نگهداری از مصالح نیز بیشتر شده و از سویی هم لزوم اجاره انبار در تهران افزایش می یابد – ضرورت می یابد .

از سویی دیگر ، در برخی کارخانجات تولید ادوات مصرفی در ساختمان ها – از در و پنجره گرفته تا شیشه ، کابل های برق تا دیگر موارد مصرفی – هم فضای کافی برای نگهداری از محصولات خارج شده از خط تولید وجود ندارد . به عنوان مثال یک مشتری خارجی یا انبوه سازی در شهرستان به منظور پرداخت تنها یک بار مخارج حمل و نقل ، درخواست تحویل یکجای آن ها را کرده است . در چنین شرایطی هم اجاره انبار مصالح ساختمانی می تواند با نگهداری از محصولات در شرف ارسال ، محیط خود کارخانه را خلوت کرده تا دست اندکاران با فراغ بال بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند .

به عنوان مثال در شهر قدس و شهرک های صنعتی اطراف آن ، مجموعه ای همچون انبارهای برادران میری با داشتن سوله هایی در متراژ های مختلف ، این امکان را برای متقاضیان امر فراهم آورده اند که مازاد مواد یا محصولات در شرف مصرف خود را در این محل نگهداری کنند ؛ این در شرایطیست که ویژگی های این انبار سبب می شود تا علاوه بر در امان ماندن مصالح از شر سرما و گرمای مخرب محصولات و همچنین تامین امنیت آن ها ، به پایتخت ، فرودگاه های آن و همچنین شاهراه های جاده ای کشور نیز نزدیک باشد که این ویژگی مثبت به تسریع جریان مبادله کالا می انجامد .

Main Menu

Main Menu

Main Menu