اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

 

اجاره انبار مواد غذایی : مواد غذایی که از آن ها با عناوینی چون خوراکی یا غذا نیز یاد می کنیم ، محصولاتی سازگار با سیستم گوارشی بدن انسان هستند که با تناول آن ها ، علاوه بر رفع احساس گرسنگی ، همانند سوختی که موتوری را روشن نگه می دارد ، امکان ادامه فعالیت و حیات را برای انسان به وجود می آورند .

در همین رابطه این محصولات که به صورت بی تغییر یا خام ، نیمه تغییر و تمام تغییر یافته و پخته شده مورد استفاده قرار می گیرند ، عموماً از سه منبع اصلی نباتات یا گیاهان ، حیوانات و مواد معدنی به دست می آیند . این تنوع که تا بدینجا به آن اشاره شد ، تنها گوشه ای از گستردگی محصولات خوراکی و به تناسب آن شیوه های نگهداری هریک می باشد . این چندگانگی در نگهداری سبب می شود تا چه در سطح کلان و مقیاس های بزرگ ، چه به عنوان حلقه آخر زنجیره تامین و مصرف کننده نهایی در منزل خود ، به شیوه و مکان های مختلفی برای نگهداری از آن ها نیاز داشته باشیم ؛ لذا اینجاست که اجاره انبار مواد غذایی به شیوه ای متناسب این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار می شوند .

در مثالی ساده ، خود شما نیز در منزلتان مجبورید محصولی را در فریزر نگه داشته ، بخشی از خوراکی ها را در یخچال بگذارید ، برخی را در سبدی در فضای باز و قسمت دیگری از آن ها را در جای تاریک ، خشک و خنک یک کابینت نگهداری کنید . در این بررسی مشاهده می شود که این جایگذاری ها به این دلیل نیست که به طور مثال یخچالمان جایی برای پذیرش همه آن ها ندارد ، بلکه به این دلیل است که این مواد اگر در جای خود ننشینند خراب می شوند . به عنوان مثال گوشت در فضای باز خراب می شود و پیاز چنانچه در فریزر قرار بگیرد کیفیت خود را از دست می دهد ، لزومی ندارد ماکارونی خام در یخچال مانده و اگر قارچ خوراکی در یک قفسه به مدت مدیدی بماند فاسد می شود ، پس با توجه به اینکه «هرکسی (در اینجا هرچیزی) را بهر کاری ساخته اند» ، باید مکان مطلوب نگهداری هر محصول را با توجه به ویژگی های آن یافت .

در خصوص اجاره انبار مواد غذایی نیز ماجرا عیناً به همین ترتیب است ، شما نمی توانید سبزیجات و میوه ها را در محل نگهداری فرآورده های لبنی نگه دارید و از سوی دیگر نمی توانید غلاتی همچون گندم و جو را در کنار فرآورده های گوشتی یا حیوانی قرار دهید ، به همین دلیل یافتن انباری مناسب محصولی خاص ، امری تخصصی می باشد .

در همین رابطه اگر هدف از اجاره انبار مواد غذایی نگهداری از موادی باشد که در اثر جریان هوا ، حرارت یا تابش مستقیم نور خورشید خراب می شوند (مانند گوشت ، مرغ ، ماهی ) اجاره انیار مجهز به سردخانه در دستور کار قرار می گیرد . در این مورد چنانچه مستاجری شخصاً بخواهد انبار اجاره ای را به یک یخچال بزرگ تبدیل کند ، علاوه بر محدودیت هایی که از سوی مالک سر راه وی قرار می گیرد ، انجام این کار بسیار هزینه زا نیز می باشد ؛ پس پیشنهاد می شود تا از همین بدو امر از مکانی مخصوص این کار استفاده شود .

 

اگر هدف از اجاره انبار نگهداری از کارتن محصولاتی بسته بندی شده باشد ، (مثلاً کارتن هایی که حاوی بسته های چیپس ، کیک ، سس  ، نوشیدنی و ... هستند ) چنانچه این محصولات دارای لفافه ای مقاوم بوده و بر خلاف محصولات لبنی دارای تاریخ انقضای بلند مدتی باشند ، می توان از سوله های مرسوم یا هر انبار دیگری که از نظر مساحت مناسب کار است استفاده کرد . ناگفته نماند که روغن ها ، بسیاری از غذاهای کنسروی و ده ها مثال دیگر دارای حساسیت بیشتری بوده و عدم نمناکی و روشنی بیش از حد انبار اهمیت بیشتری می یابد .

 

در خصوص مواد غذایی نیز فصل برداشت از اهمیت بالایی برخوردار است . به عنوان مثال یک میوه خاص که در فصول مختلف بار می دهد ممکن است در برابر گرمای تابستان مقاوم نبوده و دیگری مزه مطلوب خود را در سرما از دست بدهد ، به همین دلیل گاهی انبار سرپوشیده ، گاهی نیمه باز و زمانی هم انباری باز برای آن ها مناسب می باشد ، لذا با توجه به نوع محصول و فصل مورد نظر باید به اجاره انبار مواد غذایی مبادرت ورزید .

Main Menu

Main Menu

Main Menu