اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

 

 

اجاره انبار و حسابداری

هدف ما از اجاره انبار – در امور تجاری و نه اهدافی مانند نگهداری از لوازم شخصیمان – حراست از سرمایه خود ، عرضه آن در زمان مناسب و کسب سودی بیشتر است . این در حالیست که می دانیم هرکجا که پای درآمد ، هزینه ، دارایی و سرمایه پیش آمده و بتوان آن ها را در قالب بدهکاری و بستانکاری مشخص کرد ، استفاده از علم و فنون حسابداری اهمیت می یابد .

در همین رابطه باید گفت که اجاره انبار و حسابداری آنچنان در هم تنیده شده اند که هیچگاه به اینکه این دو مفهوم دو شاخه مختلف و متفاوت هستند ، توجه نکرده ایم . حسابداری لزوماً علمی مبتنی بر رسم جدول تی و فرمول های سنگین مالیاتی و محاسباتی نمی باشد ، به همین دلیل پیشه ور ساده ای که اجناس موجود در انبارش را چک می کند ، می داند که از چه چیزی زیاد داشته و باید مانور بیشتری روی فروش آن ها بدهد و یا از چه چیزی کم داشته و باید به جایگزین کردنشان بیاندیشد هم در حقیقت در پی تحقق و اعمال حسابداری در چارچوبی کوچکتر است .

در رابطه اجاره انبار و حسابداری می توان گفت در سطوح بالا و اعمال فنّی این پدیده حسابداری به صورت :

  • ثبت اسناد خرید
  • محاسبه و نگارش اسناد انتقالی بین انبار ها و
  • بهای تمام شده سند تولید

خودنمایی می کند که این امور شاخه هایی برای تقسیم بندی و کنترل جریان کالا در این محیط می باشند . همانطور که اشاره شد حسابداری انبار می تواند شمایل گوناگونی داشته باشد ، اما هدف کلی از اعمال هریک از آن ها سهولت در دریافت و ارائه محصولات ، حراست از هریک ، ثبت اطلاعات آن ها ، نگه داشتن در دسترس آن ها و تسریع در انتقال و جایگذاریشان می باشد .

 

مزایای اجاره انبار و حسابداری

 

  • حسابداری سبب می شود تا مجموعه مادر ، با رد کردن یا استفاده از محصول یا موادی که زیاد داشته اما در حال افت قیمت هستند وارد یک چالش مالی بزرگ نشده و یا با ابتیاع محصول یا موادی حیاتی که کم داشته اما در شرف افزایش قیمتند ، در آینده با معضل تهیه آن ها با بهایی سرسام آور روبرو نشوند .
  • اگر واحد انبارداری ، حسابداری و تولید را مثلثی فرض کنیم که نوک پیکان فعالیت اقتصادی یک مجموعه قرار دارند ، باید گفت که در پی سیطره حسابداری به بخش انبار ، اطلاعاتی مفید ، به روز و پیوسته از میزان موجودی کالا به واحد تولید می رسد و این کارگروه نیز می تواند پیش از اتمام پیشنیازهای فعالیتشان ، درخواست خود را به گوش مدیران یا مامورین خرید مجموعه برسانند . ( پس چه بهتر می شود اگر واحد حسابداری به جای حضور در دفتر مرکزی و نظارت با تأخیر و از راه دور روی کالاها ، خود به عنوان واحدی یا نماینده ای مستقر در انبار به این کار بپردازد . )
  • حسابداری به کنترل قیمت موجودی انبار یا دارایی های مجموعه کمک می کند و ...

در ادامه گفتنیست که چنانچه قصد اجاره انبار در تهران را داشته و در پی ایجاد پایگاهی قدرتمند از محصولات خود در پایتخت هستید اما نمی خواهید حقوقی اضافه به یک حسابدار پرداخت کنید ، می توانید به مجموعه هایی مانند انبار برادران میری بیاندیشید ؛ جایی که بسیاری از امور فوق الذکر توسط حسابدار متخصص انبار و کارشناسان مجموعه انجام می شود :

  • اعمال سیستم های ارزیابی ادواری و دائمی موجودی ها که آن ها را تحت عنوان فایفو ، لایفو ، میانگین موزون و ... می شناسیم .
  • ثبت اسناد حسابداری اضافه و کسری انبار
  • ثبت اسناد مواد صادره ، خریداری یا مرجوع شده
  • تنظیم اسناد خرید کالا
  • ثبت هزینه های باربری به عنوان خریدار ، فروشنده یا بین انبارها
  • حواله و رسید انبار گردانی و ...

Main Menu

Main Menu

Main Menu