اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

اجاره سوله کوچک اطراف تهران همچون نوع بزرگتر آن ها متقاضیان خاص خود را دارد ، زیرا تمامی آن ها تنها بر اساس نیازهای خود اقدام به انتخاب انبار مورد نظر خواهند کرد . در ادامه برخی از دلایل اجاره این سوله ها به اختصار بیان می شوند .

 

اطراف تهران و مناطق صنعتی :

در اکثر نقاط دنیا پایتخت ها نسبت به سایر شهرهای یک کشور جمعیت بیشتری را درخود جای داده اند ، بطوری که بافت سنتی را در این شهر ها کمتر می توان مشاهده کرد و بیشتر مناطق به دلیل جمعیت زیاد به آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی تبدیل شده اند . بعضی از افراد نیز برای رهایی از مشکلاتی نظیر ترافیک و آلودگی به احداث منازل در اطراف شهر و در مکان هایی به نسبت خلوت تر روی آورده اند . این مکان ها که اکثراً در حاشیه شهرها واقع شده اند ، بیشتر محل قرارگیری کارخانه ها و صنایع مختلف هستند ولی به دلیل رشد جمعیت و قرار گیری منازل در کنار آن ها به دلایلی از جمله پیامد های منفی (آلودگی هوا و آلودگی های صوتی) برای انسان ناچار به جابجایی و نقل مکان به شهرهای اطراف می شوند . تهران نیز به عنوان پایتخت کشور از این حیث مستثنی نبوده است و بسیاری از صنایع و کارخانه های تولیدی خود را به شهر ها و شهرستان های خود چون اسلام شهر ، پاکدشت ، ورامین ، چهار دنگه ، کرج و ... انتقال داد تا بتواند به اهدافی چون کاهش آلودگی پایتخت ، ایجاد اشتغال در این مناطق ، کاهش هزینه های صنعت و افزایش تولید و صادرات دست یابد .

 

دلایل اجاره انبار اطراف تهران :

انبار را به صورت عامیانه محلی برای نگهداری کالا ها تعریف می کنند ولی در بیان سازمانی از آن به عنوان محلی برای نگهداری یک یا چند قلم کالا بر اساس سیستمی منظم و طبقه بندی شده یاد می شود . تمامی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی اطراف تهران برای نگهداری از مواد اولیه و انباشت کالاهای تولیدی برای فروش به مکانی امن و نزدیک به محل کارگاه نیاز دارند تا کالاهای خود را نگهداری کنند . بدون شک خرید و یا احداث انبار تنها برای برخی از تولیدکنندگان مقرون بصرفه خواهد بود و برای سایر فعالین اقتصادی انتخابی آگاهانه نخواهد بود ، در نتیجه سایر تولید کنندگان سراغ اجاره انبارکوچک در اطراف تهران و در محل قرارگیری خود خواهند رفت تا از مزیت های این انبارها با کمترین هزینه بهره بگیرند . انبار داران درتمامی مناطق صنعتی و تولیدی واقع در شهر های استان تهران انبارهایی را با توجه به میزان و نوع فعالیت های صنایع ایجاد کرده اند . بیشتر این انبار ها در قالب سوله ارائه می شوند تا بتوانند حجم زیادی از کالا را در خود جای دهند .

برخی از مواد تولیدی توسط شرکت ها از جمله مواد شیمیایی ، مواد اشتعال زا ، مواد فاسد شدنی را بدلیل ماهیتشان نمی توان در محل های بزرگ در کنار سایر مواد قرار داد . این مواد براساس استاندارد انبار داری مواد دارای شرایط ویژه ای هستند که باید هنگام نگهداری از آن ها رعایت شود . فراهم کردن شرایط خاص نگهداری در سوله های بزرگ برای انبار داران پر هزینه خواهد بود و درنتیجه از مشتریان نیز مبلغ اجاره بیشتری را درخواست خواهند کرد . بنابراین هم به نفع تولید کنندگان و هم انبار داران خواهد بود تا با استفاده از اجاره سوله کوچک اطراف تهران ضمن کاهش در هزینه ها برای مشتریان ، تعداد تقاضا برای اجاره سوله های کوچک اطراف تهران را نیز افزایش دهند . تولید کنندگان کوچک که متقاضیان اصلی این انبار ها هستند شاید لزومی را برای اجاره سوله کوچک اطراف تهران حس نکنند و نگهدای کالاها درون حیاط محل کار خود ترجیح دهند ؛ اما این تنها تا زمانی است که از امکاناتی نظیر سیستم های مجهز برای نگهداری مواد در شرایط خاص ، سیستم های اطلاع رسانی از موجودی دقیق انبار و عدم نگرانی از بابت بارش های جوی روی کالاهای خود که توسط این سوله ها به مشتریان عرضه می شود اطلاع نداشته باشند . این ویژگی ها برخی از فعالان در عرصه تولید در تهران و حتی تاجرانی را که به نحوی با تهران برای معاملات کالا در ارتباط هستند ترغیب خواهد کرد تا به سمت اجاره سوله کوچک اطراف تهران بروند .

Main Menu

Main Menu

Main Menu