اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

انبار اشتراکی

انبار اشتراکی : در این یادداشت قصد داریم تا در خصوص انبارهای اشتراکی مطالبی را تقدیم حضورتان کنیم ، اما پیش از آن آشنایی با لجستیک مشارکتی با یک مثال ساده خالی از لطف نمی باشد .
فرض کنید در یک مهمانی خانوادگی قصد چینش سفره غذا را داریم . در همین رابطه ادوات غذاخوری مانند ظرف های خالی غذا ، قاشق و چنگال یا لیوان ها ، ظرف های غذا ، دیس های پر از مخلفات ، ظروف پیش غذا یا دسر از جمله پدیده هایی هستند که باید بر سر سفره منتقل شوند .


با توجه به اینکه چند نفر وظیفه انجام این کار را بر عهده دارند ، هریک از این افراد هم می توانند به صورت تک به تک به داخل آشپزخانه رفته و محصولات مورد نظر را شخصاً بر سر سفره بیاورند و هم می توانند با پذیرش بخشی از کار (مثلاً فقط چینش یا آوردن از درب آشپزخانه تا کنار سفره) با دست به دست کردن ادوات مذکور به تسریع و افزایش کیفیت این کار کمک کنند .


بدیهیست که در این مثال زمانی که کاری به فرد مشخصی واگذار می شود علاوه بر مشخص بودن مسئول انجام آن ، هرکس به وظیفه خود عادت کرده ، با سرعت و مهارت بیشتری آن را انجام می دهد و نهایتاً میزان خستگی هر عامل انسانی نیز کاهش می‌یابد .


لجستیک مشارکتی


با بازگشت به مباحث حمل و نقل و جایگذاری یا مدیریت جریان محصولات مختلف به این ایده می رسیم که به جای اینکه یک مجموعه کالایی را با استفاده از پتانسیل خود به نقطه دیگری جابجا کند ، می تواند با تقسیم بندی کارها – همانند چینش سفره – هر قسمت از کار را به مجموعه ای مجزا سپرده و بدین ترتیب کار را به نحوی ایده آل تر انجام دهد .


در این تقسیم بندی کار که به سه بخش کلی تقسیم می شود در


قسمت یک : لجستیک طرف اول (PL 1)


واردکنندگان ، صادرکنندگان، عمده یا خرده فروش ، توزیع‌ کننده و یا حتی خانواده هایی که قصد جابجایی محصولی را از یک نقطه به نقطه دیگری دارند در زمره اعضاء و مصادیق طرف اول این معادله قرار می گیرند .



قسمت دوم : لجستیک طرف دوم (2PL)


در قسمت دوم ترابری اهمیت ویژه ای دارد . در این بخش که مالکیت وسیله نقلیه حرف اول را می زند ، در اختیار داشتن یک عامل برای جابجایی محصولات (مثلاً یک دستگاه وانت یا چارتر کردن صندلی های یک هواپیما) لازم بوده و به اهداف مرحله قبل جامه عمل می پوشاند .

 

قسمت سوم : لجستیک طرف سوم ( 3PL)


در این بخش که مجموعه انبارهای برادران میری نیز در آن جای می‌گیرد ، فرد یا مجموعه هایی با داشتن ظرفیت و امکانات کافی برای نگهداری از محصولات کارفرمایان و حراست از آن ها تا موعد مصرف یا فروش وظیفه حراست از آن ها را بر عهده گرفته و مجموعه های مشتری نیز با کمک دارایی‌های فیزیکی ، نیروی کار و تکنولوژی این مجموعه ها ، بخش یا کل امور لجستیکی خود را به آنان می سپارند .

 

انبار اشتراکی


با دانستن کلیاتی از لجستیک مشارکتی اینک نوبت به شرح مفهوم انبار اشتراکی می رسد . در اشتراکی شدن امور اجاره انبار ، همانطور که در مثال مقدمه و مباحث لجستیکی این عمل گفته شد ، مجموعه مادر همه کارها را به خودی خود انجام نداده و بخشی از آن را به کارگزار که نوعی شراکت با وی برقرار کرده است می سپارد .


مسأله قابل توجه در اینجا فقدان دانش و تجربه لازم از سوی کارفرما یا عدم تمایل وی به گماردن نیروی های انسانی خود برای رسیدگی به این محصولات می باشد.

 

انبار داری اشتراکی به عنوان روشی ارزان تر از انبارداری اختصاصی ، راهکاریست که در آن محصولات شرکت مورد نظر به جای اینکه توسط افرادی که تنها به امور این مجموعه رسیدگی کنند ، توسط کارمندانی بررسی می شوند که توامان به نگهداری ، آمارگیری ، بسته بندی و افزایش ارزش افزوده مجموعه های دیگری نیز می پردازد .


به عبارت ساده تر شما کارمندی دارید که علاوه بر انجام اوامر شما ، به بررسی و سر و شکل دادن به چند انبار دیگر نیز مشغول است .


بدیهیست که چنین انباری برای کسب و کارهاییبا حجم کالا و سرمایه متوسط و فصلی مناسب بوده و بدین ترتیب علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، به واسطه برون سپاری یک امر مهم به متخصصین و کارشناسان آن با خروجی ایده آلی نیز خودنمایی می کند .

Main Menu

Main Menu

Main Menu