اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

انبار مسقف : زمانی که سخن از اجاره انبار به میان می آید ، هر فرد یا مجموعه ای به تناسب صنف ، نوع فعالیت تجاری یا محصولی که دپو می کند ساختار مشخصی را به ذهن می آورد .

در همین رابطه فردی که در شرف جمع آوری جهیزیه برای شروع یک زندگی مشترک بوده و یا برعکس به آن پایان داده است ، انباری کانتینری را برای نگهداری موقتی از وسایلش تا موعد یافتن مکانی برای چینش و استفاده از آن ها تعریف می کند ، یک وارد کننده خودرو به یک چاردیواری ولو روباز و خارج از شهر که دارای امنیت بوده و مساحت بزرگی هم داشته باشد راضیست و کاسبی خرده فروش هم که منتظر فرا رسیدن فصلی خاص در فروش ( مانند تابستان ، زمستان یا عید ، بحبوحه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ، ایام مناسبتی مانند روز پدر و مادر و ...) است ، اتاقی کوچک و فاقد امکاناتی چشمگیر اما در دسترس را به عنوان انبار نگهداری از دارایی هایش پنداشته و می پسندد .

 

معیارهای اجاره انبار مسقف


با عنایت به این توضیحات باید گفت که این ماهیت اجناس نگه داشته شده در این اماکن است که شکل مورد قبول انبار از دید مالک یا مستأجر آن را تعریف کرده و بیان می کند که آیا اجاره انبار مسقف برای این فرد لازم است یا خیر!


انباری که دارای سقفی با هر کیفیت و ترکیبی می باشد ، مانع از تابش مستقیم نور خورشید به اجناس نگهداری شده در آن و همچنین بارش برف و باران روی کالاهای مذکور می شود . در همین رابطه هرچه اصول مهندسی در برپایی این سقف بیشتر رعایت شده باشد (مثلاً استفاده از سطوح شیبدار متعدد و متوالی به منظور جذب حداکثری نور روز و عدم گرم شدن بیش از حد در تابستان یا استفاده از سطوح نیم دایره و گنبدی در سقف با کاربردی مشابه) اموال و اجناس صاحب امتیازان انبار در امنیت بیشتری حداقل در برابر تهدیدات جوی قرار دارند .

 


انواع انبارهای مسقف


این در حالیست که در اجاره انبار دارای سقف، این ابنیه به دو نوع کلی پوشیده و سرپوشیده تقسیم می شوند . در مدل های پوشیده ، همانطور که می توان از نامشان فهمید علاوه بر وجود سقفی بر بالای سر اجناس ، دیوارهایی نیز اطراف آن را می پوشانند که دارایی های فرد یا مجموعه مالک را از شر باد ، سرما و گرما ، ورود جانوران موذی و دسترسی غیر قانونی افراد حفظ می نماید .


این در حالیست که در نمونه های سر پوشیده ، تنها سقفی بر روی سر اموال وجود داشته و این مکان در حکم یک سایه بان ، تنها از قرارگیری مستقیم کالاها زیر آسمان بالای سرشان جلوگیری می کنند . بدیهیست که وقتی از چنین سامانه هایی برای حراست از اموال مورد نظرمان استفاده می کنیم ، تابش مایل خورشید یا بارش نزولات آسمانی همراه با باد و بوران که آن ها را در جهت های مختلف روانه می کند می تواند با محصولات برخورد کند ، در نتیجه اینکه استفاده از این ساختار برای حراست از محصولاتی حساس پیشنهاد نمی شود .

 


کدام نوع انبارهای مسقف بهتر است؟


این توضیحات بدین معنا نیست که انبار های پوشیده و سراسر دیوار ، اماکنی مناسب تر برای نگهداری از محصولات فیزیکی هستند . همانطور که گفته شد میزان مطلوبیت را ماهیت کالاها تعریف می کند ؛ در نتیجه اینکه وقتی قصد نگهداری کوتاه و میان مدت از محصولاتی مانند میوه های تازه ، خوراکی هایی مستلزم قرارگیری در معرض باد ، کپسول های گاز ، مواد اشتعال زای نفتی یا موادی شیمیایی که انباشتن آن ها در محیطی دربسته خطرناک است را داریم ، بهره مندی از امکانات یک انبار سرپوشیده یا اجاره انبار مسقف بدون دیوار فکر بهتری به نظر می رسد .

 

اجاره انبار مسقف عمومی


در موارد متعددی پیش می آید که فرد یا مجموعه ای تنها در ایام مشخصی از سال (در حد چند هفته) به دپوکردن محصولات خود نیازمند بوده و اجاره انباری مستقل برای وی به مدت یک سال مقرون بصرفه و کاربردی نیست ، لذا یافتن اماکنی که بتواند برای چندی اجاره نماید بسیار حائز اهمیت می باشد .
بدیهیست که رزومه مجموعه های مذکور به دلیلی اینکه از بخش قابل توجهی از دارایی های این فرد حراست می کنند بسیار مهم می باشد و طبیعیست که این فرد هم تمایل ندارد تا دارایی های خود را به هر سامانه ای بسپارد .


در چنین شرایطی استفاده از انبارهای عمومی مجموعه هایی مثل انبارهای برادران میری از جمله اصلی ترین پیشنهاداتیست که پیش پای این افراد قرار می گیرد ، یعنی مکانی برای ذخیره کردن کالاهای ارزنده در مکانی امن نزد تشکلی با سابقه مشخص و حسن نیت ثابت شده بواسطه داشتن مجوزهای گوناگون از مراجع ذیصلاح .


در چنین شرایطی اجاره انبار مسقف عمومی این امکان را برای این افراد به وجود می آورد که بدون صرف هزینه های زیاد بتوانند از محصولات خود در محیطی ایده آل مواظبت کرده و با کسب اطمینان از جوانب ایمنی آن ها دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

Main Menu

Main Menu

Main Menu