اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

برای موفقیت در هر کاری می‌بایست در ابتدا با اصول و مبانی کار آشنا شوید و انبارداری نیز از این قاعده مستثنا نیست. بنابراین بهتر است به نکات و مسائلی که در این رابطه وجود دارند آشنا باشید تا بعد از اجاره انبار بتوانید به صورت حرفه‌ای مسائل داخلی انبار را مدیریت کنید. در ادامه مقاله به بیان وظایف انباردار و ذکر توانمندی‌های کارگران می‌پردازیم.

- اگر شغل شما انبارداری است می‌بایست از توانایی جسمی خوبی برخوردار باشید تا برای جا به جایی و انتقال وسایل سنگین دچار مشکل نشوید.
- محل تخلیه کالا را باید قبل از رسیدن بار به انبار کاملا تمیز و آماده کنید.
- بعد از تحویل کالا رسید دریافت کنید و مشخصات کالایی را که قرار است در انبار ذخیره کنید را ضبط و نگهداری کنید.
- اگر کالای ذخیره شده در انبار شامل مواد غذایی، دارو و یا کالایی می‌شود که ممکن است در مدت طولانی فاسد شود می‌بایست به طور منظم انبار را بررسی کنید و از سلامت کالاهای انبار شده اطمینان حاصل کنید. در صورت مشاهده خرابی در کالا آن را از انبار خارج کنید. همین طور در مورد میوه‌ها اگر قسمتی از آنها خراب است آنها را از بقیه میوه ها جدا کنید و از نگهداری آنها در انبار خودداری کنید.
- تعداد اجناس وارد شده به انبار و همین طور تعداد کالاهای خارج شده از انبار را همراه با مشخصات آنها، قفسه مورد نظر برای نگهداری آنها و کد کالا ثبت کنید.
- کلیه اسناد و مدارک مربوط به کالاهای دریافت شده و یا ارسال شده را بایگانی کنید.
- با توجه به اینکه هر انباری کاربری مخصوص به خود را دارد کارگران بایستی به اصول کار در انبار و تجهیزات آن آشنا باشند. به طور مثال از نحوه منجمد کردن و یا گرم کردن مواد غذایی آگاهی داشته باشند و به راحتی بتوانند از لوازم و وسایل موجود در انبار استفاده کنند.
- کلیه اصول بهداشتی را در مورد تحویل کالا، نگهداری و بسته بندی آن رعایت کنید. نظافت را در محیط داخلی و همین طور فضای بیرونی انبار حفظ کنید و در فواصل زمانی منظم نسبت به ضد عفونی کردن کامل لوازم و محیط نگهداری کالاها اقدام کنید.
- لوازم و ابزار کار را در محل مناسب و در دسترس قرار دهید تا در مواقع لزوم بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.
- کالاها و اقلام موجود در انبار را به صورت مجزا بر اساس نوع، حجم و جنس آنها دسته‌بندی و انبار کنید.
- کیسه‌های حاوی مواد غذایی مانند برنج را به صورت انبوه بر روی یکدیگر قرار ندهید و اجازه دهید هوا از بین کیسه ها عبور کند.
- با سیستم گردش موجودیLIFO و FIFO آشنایی داشته باشید.
- با مباحث لجستیکی در ارتباط با انبار آشنایی داشته باشید.
- به روش ‌های کد گذاری کالا و انواع سندهای انبار آشنایی داشته باشید.
- توانایی کار با کامپیوتر را داشته باشید و به نرم افزار انبارداری مسلط باشید.
- تمام مراحل تحویل کالا و نگهداری آن را از ابتدا تا پایان، کنترل و نظارت کنید.
- در مراحل انبارداری بهینه و اقتصادی عمل کنید.
- با کلیه واحدهای انبار هماهنگ شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
- اگر شما کارکنان را سرپرستی می‌کنید برای آموزش و ارتقاء سطح مهارت آنها اقدام کنید.
- از محل انبارها، همین طور شرایط و موقعیت فیزیکی آنها آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید برای ذخیره کردن کالاها بهترین تصمیم گیری را انجام دهید.

Main Menu

Main Menu

Main Menu