اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

از آنجایی که انبارها برای نگهداری و حفظ اقلام مختلف از جمله مواد غذایی تولید و ساخته می‌شوند بنابراین رعایت نکات بهداشتی در مورد آنها بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به ذکر نکاتی درباره بهداشت انبارها می‌پردازیم که آگاهی از آنها برای مشتریانی که انبار را اجاره می‌کنند واجب است. همین طور افرادی که مجموعه انبارهای خود را اجاره می‌دهند بایستی به نکات بهداشتی در هنگام ساخت و نگهداری انبار خود توجه کنند.

 

- انبارها می‌بایست از نظر بنا طوری ساخته شوند که راه نفوذ میکروب ها و حشرات به داخل را ببندند و برای ساختن در و پنجره از فلز استفاده کنند که مانع از ورود آلودگی ها و گرد و غبار به فضای داخل انبار شود.
- کارگران و نیروهای خدمات رسانی انبار باید از راه‌های آفت کشی و رفع آلودگی ها و میکروب‌ها اطلاع داشته باشند تا بتوانند در صورت بروز مشکل سریعا آن را برطرف کنند و برای پاکیزگی انبار اقدام کنند.
- در اختیار داشتن انواع میکروب کش‌ها، مواد ضد عفونی کننده و شوینده برای از بین بردن و دفع میکروب ها و آلودگی ها
- از بین بردن شرایطی که منجر به تجمع میکروب‌ها می‌شوند. به طور مثال اگر بخشی از مواد غذایی فاسد شده‌ است بهتر است سریع تر آن را از انبار دور کنید و یا نسبت به رفع منافذ دیوار‌ها و یا سوراخ های ریز ایجاد شده در گوشه و کنار انبار اقدام کنید.
- راه نفوذ موش‌ها معمولا از مجراهای باریک، هواکش ها و کانال‌های آب است که باید بسیار تحت کنترل قرار بگیرند.
- از نگهداری وسایل کهنه و بلا استفاده در انبار خودداری کنید. زیرا معمولا وسایلی که هیچ وقت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند محل زندگی حیوانات موذی مانند موش هستند.
- انبار را قفسه بندی کنید و وسایل خود را با کمی ارتفاع از سطح زمین بر روی آنها قرار دهید.
- از مرطوب نگه داشتن محیطی که در آن مواد غذایی قرار دارند خودداری کنید و مواد غذایی را در ظروف و یا پوشش‌های بسته قرار دهید.
- قبل از اجاره انبار منطقه را از نظر بهداشتی، تغییرات دمایی و شرایط آب و هوایی بررسی کنید.
- زباله‌های تولید شده در انبار را به صورت بهداشتی دفع کنید.
- شیب زمین اطراف انبار به گونه ای باشد که آب ناشی از بارش باران به داخل انبار نفوذ نکند. همین طور استفاده از کف پوش مناسب و شیب کافی برای فضای داخل انبار یکی دیگر از مواردی است که برای حفظ بهداشت انبار باید مورد توجه قرار گیرد.
- برای دیوارها و فضای داخلی انبار از رنگ روشن استفاده کنید تا در صورت کثیف شدن قابل رویت باشند و بتوانید نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید.
- برای شستشوی دست ها و استحمام کارکنان انبار مکان مخصوصی را در نظر بگیرید.
- سطل زباله باید به تعداد کافی در فضای داخلی انبار و محوطه بیرونی آن وجود داشته باشد و زباله ها به موقع از داخل سطل جمع آوری شوند.
- آب مصرفی در انبار با توجه به نوع استفاده آن بایستی تمیز و بهداشتی باشد.
- پنجره ها و شیشه های انبار به طور مرتب بایستی تمیز شوند تا نور کافی از پنجره وارد فضای داخلی انبار شود. همین طور میکروب ها و آلودگی ها از محیط انبار دور شوند.
- برای رعایت نکات بهداشتی از سیستم تهویه هوا در داخل انبار استفاده کنید.
- برای جلوگیری از فاسد و خراب شدن کالاهای خود آنها را به ترتیب ورودشان از انبار خارج کنید.
- بهتر است به طور منظم کف انبار را به کمک جاروهای صنعتی تمیز کنید و با این کار از تجمع گرد و غبار در محیط انبار جلوگیری کنید.
- در فضای داخلی انبار از استعمال دخانیات اکیدا خودداری کنید.
- اگر کاربری انبار برای مواد غذایی است بهتر است از نزدیک شدن حیوانات خانگی به آن جلوگیری کنید.
- برای معاینات دقیق و منظم پزشکی کارکنان انبار برنامه ریزی صورت گیرد.
- در تمام مسیرها و راهروها علائم هشدار دهنده بهداشتی نصب شوند.
- برای انجام اقدامات فوری در مواجه با لحظات بحرانی جعبه کمک های اولیه را در محل مشخصی از انبار قرار دهید.

Main Menu

Main Menu

Main Menu