اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

بی شک به این موضوع آگاهی دارید که بسیاری از مشاغل ، حرفه ها و کسب و کار هایی که اغلب در زمینه تولید و یا واردات و صادرات انواع و اقسام کالاها مشغول به فعالیت هستند به مکان های بزرگ یا کوچکی احتیاج دارند تا بتوانند مواد و لوازم مورد نیاز خود را از قبیل مواد خام اولیه ، محصولات تولیدی ، کالاهای وارداتی و ده ها مورد دیگر را در آن حتی به مدت یک روز ذخیره سازی کنند و قطعاً بر این نکته واقف هستید که به این مکان ها که محل دپو و ذخیره سازی کالاهای مختلف می باشد انبار گفته می شود.
تهران به عنوان بزرگترین شهر ایران علاوه بر داشتن مراکز سیاسی در حوزه پایتختی یک کشور ، از قطب های اقتصادی ایران نیز به حساب می آید و مشاغل تولیدی ، مصرفی و فروش بسیار زیادی در سطوح کوچک تا بزرگ در این شهر مشغول فعالیت هستند. این امر باعث می شود که اجاره انبار برای آن دسته از مشاغلی که خودشان از داشتن آن بی بهره هستند امری حیاتی جلوه کند. اجاره انبار حومه تهران از موضوعاتی است که بسیاری از کسب و کار های مشغول در پایتخت به آن اندیشیده اند و چه بسا بسیاری از آنها نیز به این موضوع جامه عمل پوشانده اند.
دلایلی مختلفی وجود دارند که باعث می شوند حرفه ها و مشاغل متعدد مشغول در داخل شهر تهران به اجاره انبار در حومه این شهر روی بیاورند . یکی از اولین دلایلی که می توان برای این موضوع برشمرد این است که در داخل شهر تهران به دلیل وجود خانه های مسکونی بسیار زیاد که به واسطه جمعیت میلیونی این شهر پر شده اند ، سازه هایی که بتوان به عنوان انبار از آنها استفاده کرد تعداد محدودی هستند و درصد زیادی از آن تعداد نیز از سالهای دور مشغول به کار می باشند و مشتریان ثابت خود را دارند. این بدان معنی است که مثلا انباری که در یکی از کوچه های نزدیک بازار تهران وجود دارد قطعاً مدت مدیدی است که در اجاره یکی از بازاریان همان اطراف می باشد و او نیز هر ساله قرارداد خود را تمدید می کند. در چنین شرایطی انبارهای داخل شهر برای کسب و کارهایی که به تازگی شروع به کار کرده اند کافی نیستند و از آنجایی که ساخت و ساز در داخل شهر به دلایل مختلف بیشتر در حوزه سازه های مسکونی انجام می گیرد قاعدتاً به تعداد انبار های موجود در داخل شهر افزوده نمی شود و به همین سبب مشاغل مشغول در داخل شهر رو به اجاره انبار حومه تهران می آورند.
قیمت اجاره انبار در داخل شهر نیز از دیگر مواردی است که باعث می شود صاحبین مشاغل و کسب و کار ها به فکر اجاره انبار در داخل شهر و در نزدیکی دفتر کاری خود نباشند. از آنجایی که طی سال های اخیر قیمت مسکن و همچنین اجاره بها به طرز عجیبی بالا رفته است قیمت های اجاره انبار ها نیز به همین شکل تغییر یافته ، لذا افرادی که به واسطه شغل خود نیازمند اجاره انبار در تهران هستند حتی اگر در این تعداد محدود بتوانند یک انبار در نزدیکی محل کار خود پیدا کنند با در نظر گرفتن قیمت آن احتمالاً پشیمان شده و به مناطق دورتری مانند حومه شهر روی می آورند.
یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود صاحبین مشاغل استفاده از انبارهای حومه شهر را به انبارهای داخل تهران و به خصوص مرکز آن ترجیح دهند دسترسی های آن می باشد. این بدان معنی است که برای آن دسته از کسب و کارهایی که مواد خام اولیه خود را از شهرهای دیگر دریافت می کنند و همچنین کالاهای تولیدی و یا وارداتی خود را در ابعاد بزرگ و عمده به شهرها و کشورهای دیگر ارسال می کنند وجود انبار در داخل شهر معضل بزرگی می باشد. دلایل مختلفی همچون طرح های ترافیکی ، محدودیت های عبور ماشین های سنگین در داخل شهر ، تلف شدن وقت ماشین های حمل بار در ترافیک و مسافت های طولانی داخل شهری و بسیاری معضلات دیگر باعث می شود که اجاره انبار حومه تهران برای بسیاری از این کسبه مناسب تر از داشتن انبار در داخل شهر باشد .

Main Menu

Main Menu

Main Menu