اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

 

اجاره روزانه انبار
اجاره روزانه انبار

 

اجاره روزانه انبار : هدف ما از اجاره انبار چیست ؟ اگر قرار باشد تنها در یک جمله به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که هدف ، نگهداری بخشی از سرمایه های فیزیکیمان برای مدتی مشخص می باشد . در همین رابطه ، با توجه به ماهیت محصولات مذکور ، پس از اینکه فضای مورد نظر را ش ناسایی و آن را در اختیار گرفتیم ، ساختار پیشنیاز نگهداری از محصولاتمان را در آنجا برپا کرده (قفسه هایی با ارتفاع مشخص ، رگال ، تعبیه جرثقیل سقفی و ...) و با دایر کردن سامانه انبار و انبارگردانی ، این بخش قابل توجه و پراهمیت در چارچوب هر مجموعه بازرگانی یا صنعتگری را وارد عمل کرده و به کمک واحدهای طراحی ، تولید و فروش می رویم .

با گذر از این توضیحات می دانیم که معمولاً اجاره یک ملک در کشورمان یکساله است ، پس هم مؤجر و هم مستأجر تکلیف خود را تا موعد بعدی دیدار شناخته و با توجه به مفادی که در پیمان نامه میان آن ها آمده است ، به توافقات میان خود عمل می کنند . این قولنامه یا قرار داد که از بدیهی ترین اطلاعات و شرایط تا بعیدترینشان در آن ذکر شده است ، به توافق طرفین رسمیت بخشیده و به آن جنبه قانونی می دهد . یکی از مفاد این اجاره نامچه طبیعتاً مدت زمان استقرار اجاره کننده در ملک می باشد (که موعد اتمام قرارداد چه زمانیست ) ، هرماه چه میزان پول به عنوان اجاره بها باید با مالک داده شود ، در صورت عدم انجام این کار چه اتفاقی افتاده و جریمه طرفین پس از برهم زدن این توافق چه می باشد !

با استناد به این متون ، مالک به اینکه ملک مورد نظر ( در اینجا یک انبار ) در طول سال خالی بوده و یا تا زیر سقف پر گردد - به گونه ای که جای سوزن انداختن نداشته باشد - کاری نداشته و تنها به مبلغی که با متقاضی توافق شده و به صورت قانونی به ثبت رسیده است اهمیت می دهد . در چنین شرایطی چه کسی از خالی بودن انبار ضرر می کند ؟ آیا مؤجر از حق خود به دلیل خالی بودن انبار می گذرد ؟ آیا اینکه انتظار داشته باشیم مؤجر به دلیل خالی بودن انبار مبلغ کمتری از ما بگیرد ، توقع بجاییست ؟

 

در پاسخ به این سوالات باید گفت که با خالی بودن انبار اجاره ای ما ضرر می کنیم (این بدان معنا نیست که هرجور شده آن را باید پر کنیم و یا با چند روز خالی ماندن آن در طی سال احساس ضرر و زیان جبران ناپذیری داشته باشیم ) ، مؤجر از حق خود نمی گذرد و نباید هم چنین انتظاری از وی داشت ، چرا که اگر قرار نبود از این مکان استفاده کنیم ، می توانستیم از اول آن را اجاره نکرده و فرصت استفاده از آن را به یک متقاضی دیگر بدهیم .

با توجه به این توضیحات ، چاره فردی که در سال دو یا سه بار به ذخیره سازی محصولاتش نیاز دارد چه می شود ؟ مسلماً اجاره انبار  به صورت عادی و مرسوم همه آن سودی که قرار است وارد حساب این فرد شود را به جیب مالک این بنا می برد ، پس منطقیست که تنها در ایامی از سال که به این محیط نیاز داریم به سراغ اجاره روزانه انبار برویم .

آیا فرد یا مجموعه ای وجود دارد که هر موقع از سال که بخواهیم به ما انباری درخور و متناسب با حالمان اجاره دهد ؟ در حالت عادی خیر اما در مجموعه ای مانند انبار برادران میری که دارای واحدهای متعددی در متراژ های گوناگون است ، این احتمال قوت می یابد . اجاره روزانه انبار همانطور که از نامش پیداست بدین معناست که محل مورد نظر را به اندازه روزهای مورد نیازتان اجاره می کنید ، روزهایی که می تواند نزدیک عید بوده ، بعد از فصل برداشت محصولات کشاورزی در اواخر پاییز باشد یا موعد ورود محصولاتی وارداتی در تابستان باشد .

حال مجموعه های کوچکتر ترجیح می دهند که تعداد معدود انبارهای خود را تحت قراردادهای فوق الذکر با شرایطی بلند مدت به غیر بسپارند ، این درحالیست که سامانه های بزرگتر در گیر و دار این مطلب نبوده و با داشتن واحدهایی خالی در طول سال – که خالی بودن آن لزوماً به دلیل بی کیفیتی یا دوریشان نیست – به اجاره روزانه انبار بپردازند .

Main Menu

Main Menu

Main Menu