اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران


اجاره سوله در تهران : در این مقاله قصد داریم تا پس از  معرفی این سازه ها و کاربردهای آنها به ماهیت و چگونگی اجاره سوله در تهران بپردازیم و زوایای مختلف این کار را مورد بررسی قرار دهیم.

اجازه دهید ابتدا از معرفی سوله آغاز کنیم. از نظر معماری به طور کلی به تمام ساختمان هایی که اسکلت فلزی داشته و سقف شیب داری بر بالای آنهاست سوله گفته می شود که در زبان انگلیسی به این سازه ها  industrial shed  گفته می شود. سوله ها اغلب با دهانه های ورودی و خروجی بزرگشان شناخته می شوند و در مواردی مانند ساختمان های صنعتی و کشاورزی مثل کارخانه ها ، انبار ها ، آشیانه هواپیماها ، فروشگاه ها ، تعمیرگاه ها و بسیاری از اماکن دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

جالب است بدانید که سوله ها بر حسب دهانه تقسیم بندی می شوند و دارای 5 نوع مختلف هستند که سوله های تک دهانه ، سوله های چند دهانه با ستون مشترک ، سوله های دو دهانه 88 ، سوله قوسی و سوله چند ضلعی انواع مختلف آن هستند. نکات مختلفی در ساخت آنها وجود دارند که متخصصان معماری در هنگام ساخت سوله ها باید این نکات را در نظر بگیرند و بی توجهی به این نکته ها می تواند باعث بروز ایجاد خسارات سنگین مالی و حتی جانی شود. نکاتی مانند بار مرده ( مانند برف ) ، بارهای جانبی ( مانند زلزله و باد ) ، بار جرثقیل ، ارتفاع دیوار ، دهانه و طول سوله ، درصد شیب سقف  و پوشش سقف و دیوارها از جمله مهمترین این نکات هستند که باید مورد توجه معماران سوله ها قرار گیرند.

حال که اندکی در مورد سوله ها می دانید اجازه دهید که بپرسیم اجاره سوله در تهران چگونه است؟ و یک فرد به چه دلایلی اقدام به این کار می کند؟ البته لازم به ذکر است که اجاره کردن سوله نوعی از اجاره انبار محسوب می شود زیرا درصد بالایی از سوله هایی که اجاره داده می شوند نقش انبار را برای صاحبانشان بازی می کنند اما در موارد بسیاری نیز استفاده های مختلفی از آنها می شود. به عنوان مثال برای برپایی یک کارگاه تولیدی نیاز به آپشن های متعددی وجود دارد که باعث می شوند صاحبان آنها برای برپایی کسب و کار خود رو به اجاره کردن سوله ها بیاورند. به عنوان مثال فضای مورد نیاز از مهمترین عوامل است که در ادامه به آن می پردازیم.

فرض کنید شما در حال برپایی کسب و کاری در تهران هستید که نیاز به فضای مناسب و نسبتاً بزرگی دارد. این نیاز می تواند ناشی از لزوم وجود دستگاه های مختلف و مخصوص با ابعاد بزرگ برای قسمت های مختلف کسب و کار شما باشد؛ همچنین نگهداری مواد اولیه ای که در کارگاه صنعتی شما مورد نیاز است و دپو کردن کالاهایی که در آنجا ساخته می شوند نیز از فاکتورهای نیاز به فضای مناسب محسوب می شوند . داشتن درب ورودی بزرگ برای تخلیه یا بارگیری راحت کامیون ها ، سقف بلند به منظور موجود بودن هوای پاک مناسب و استفاده از تهویه های صنعتی بزرگ از دیگر دلایلی است که صاحبان کارگاه های صنعتی و یا افرادی که در نظر دارند یک کارگاه تولیدی و صنعتی را برپا کنند به سمت اجاره سوله در تهران سوق داده می شوند.

یکی دیگر از مواردی که در بحث اجاره سوله بسیار پرتکرار است مسئله انبار است. همانطور که گفتیم استفاده به عنوان انبار از سوله ها درصد بالایی از موارد استفاده از آنها را پوشش می دهد. همانطور که می دانید بسیاری از کارخانه ها و مراکز تولیدی و صنعتی بزرگ خودشان دارای انبارها و سوله های بسیار بزرگ هستند و هیچ نیازی به اجاره آنها ندارند ، اما در این میان کسب و کار های متعددی نیز حضور دارند که جدا از بحث تولیدات ، در زمینه واردات و صادرات نیز فعال هستند و حتی با داشتن سوله های شخصی باز هم نیاز به اجاره انبار در تهران دارند تا بتوانند کالاها ، مواد خام و دیگر موارد را در جایی مناسب انبار کنند. در چنین مواقعی نیز سوله ها بسیار به کار می آیند و بسیاری از این افراد اقدام به اجاره سوله در تهران می کنند .

Main Menu

Main Menu

Main Menu