اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

اطفاء حریق در انبار : انبارها به عنوان جایگاهی برای ذخیره و نگهداری از محصولات مختلف ، در حقیقت بانک هایی هستند که به جای حفظ دارایی های یک فرد به صورت عدد و رقم یا وجوه کاغذی ، آن ها را در قالب کالاهایی فیزیکی نگه می دارد ؛ در نتیجه اینکه به خطر افتادن موجودی آن ها به منزله تهدید مایملک و ثروت این شخص می باشد .


اگرچه در قیاس فوق بیمه های مختلف خسارات احتمالی را جبران می کنند ، اما از آنجایی که همواره پیشگیری بهتر از درمان است ، چه به عنوان مالک یک انبار و چه به عنوان مجموعه ای که در پی اجاره انبار می باشد ، بر ماست که نکات ایمنی و امنیتی این مکان را رعایت کرده و خطرات بالقوه اش را در نطفه خفه کنیم .


آتش سوزی به عنوان یکی از تهدیداتی که به یکباره همه اموال موجود در این اماکن را به کام نابودی می کشاند ، یکی از عمده ترین علل از بین رفتن انبارهاست که در موارد متعددی مسئولین آن ها می توانستند با رعایت یا انجام اقداماتی ساده مانع از رخ دادن چنین حوادثی شوند . حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو به عنوان یکی از نمونه های شاخص این ادعا ، بنا بر اظهارات موجود در رسانه ها رویدادی بود که از بی توجهی نسبت به اتصالی سیم های برق در انباری از پارچه رخ داده بود ، اتفاقی که شاید با رعایت نکاتی پیش پا افتاده رخ نمی داد .


با همه این توضیحات ، اینک به سراغ موارد مهم در اطفاء حریق در انبار می رویم ، امید است که با رعایت این نکات سلامت انبارها در برابر آتش سوزی تهدید نشود .


نکات مهم برای جلوگیری از آتش سوزی در انبار


• سیم کشی توکار ، بررسی مستمر و دوره ای آن ها و همچنین استفاده از تجهیزات ضد جرقه (کلید پریزها ، اتصالات ، هواکش یا وسایل روشنایی) الزامیست .
• استفاده از هر وسیله شعله عریان در محیط انبار ممنوع بوده و بر روی عدم استعمال دخانیات در محیط انبار تأکید ویژه ای می شود .
• همه کارکنان باید اصول اولیه اطفاء حریق در انبار به ویژه با وسایل موجود و مراحل اولیه آتش سوزی را ببینند .
• محصولاتی با استعداد احتراق و حساس در برابر گرما یا آتش باید در مکانی قابل دید و به دور از عوامل تهدید کننده (مثلاً نور مستقیم خورشید) قرار گیرند .
• پنجره ها با شیشه های مات پر شده و از حفاظ های داخلی و خارجی به منظور جلوگیری از ورود اشیاء خارجی (مثلاً نارنجکی دست ساز توسط نوجوانان در چهارشنبه اخر سال ) استفاده شود .
• فاصله کالاهای روی هم انباشته شده با سقف کمتر از 1 متر نباشد .
• ضایعات اشتعال زا به سرعت به خارج از انبار منتقل شود .
• احداث آبدارخانه و آسایشگاه در داخل انبار بسیار خطرناک است .
• مقاومت انبار به واسطه دیوارکشی های داخلی بیشتر می شود (افزایش زمان انتقال آتش به بخش های دیگر که تا آمدن آتش نشانان و از بین رفتن کامل آتش ، میزان خسارت را کنترل می کند) .
• کارشناس آتشنشانی امنیت انبار را تصدیق کرده و طراحی اولیه آن نیز تحت نظارت ایشان انجام پذیرد .



سامانه اطفاء حریق در انبار


می دانیم که رعایت نکات ایمنی حریق یک مساله است و فراهم آوردن زیرساخت های مقابله با آتش مساله دیگریست . به بیانی ساده تر ، ما هر چقدر هم که نکات ایمنی را رعایت کنیم ، باز هم امکان ایجاد آتش سوزی را به صفر نرسانده ایم ، در نتیجه لازم است تا سامانه تعدیل و خاموش کردن آتش را نیز در محل مورد نظرمان نصب کنیم تا چنانچه در پی همان درصد ناچیز نیز حادثه ای رخ داد ، سامانه مذکور آن را کنترل و اطفاء کند .


در یک سیستم اطفاء حریق معمولی وجود دیتکتور یا تشخیص دهنده های دود ، حرارت یا ترکیبی از این دو الزامیست . بدیهیست که این ادوات با حس کردن نخستین نشانه های بلند شدن بوی دود یا حرارتی نا متعارف فلکه های آب را باز کرده و آبپاش های متعدد موجود در انبار به خاموش کردن حریق می پردازند . این در حالیست که آژیرهای مختلف به منظور اطلاع رسانی به همه افراد حاضر در یک بنا و همچنین دکمه اعلام حریقی که وقوع آن را با کمک ناظری انسانی اعلام می کند ، از دیگر ملزومات این سامانه می باشد .


گفتنیست به دلیل اینکه عموم انبارها – مثلاً انبارهای موجود در مجموعه برادران میری – در قالب سوله هایی با سقف بلند عرضه می شوند ، استفاده از بیم دیکتورها با قابلیت مکش دود و حرارت کاربردی تر بوده و به پاسخگویی سریعتر منجر می شود . ناگفته نماند که برخی محصولات در برابر آب حساس بوده و همانطور که آتش آن ها را از بین می برد ، آب نیز به عمرشان پایان می دهد . پس استفاده از گازهایی نظیر CO2 که در حقیقت با کم کردن اکسیژن محیط به خفه کردن آتش کمک می کنند در این موارد موثرتر است .

Main Menu

Main Menu

Main Menu