اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

انبار در قلعه حسن خان

انبار در قلعه حسن خان : امروزه یکی از بزرگترین ایراداتی که به پایتخت بودن تهران گرفته شده و عده فراوانی تغییر پایتخت به شهری دیگر را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند حجم زیاد مهاجرت به آن می‌باشد که از یک سو موجب کاهش جمعیت دیگر شهرها و خالی از سکنه شدن روستاهای سراسر کشور شده و از سویی دیگر سبب بروز تأثیراتی منفی روی سطح زندگی مردم تهران (مثلاً مصرف بیش از حد منابع یا افزایش تورم) گشته است .


به صورت علت و معلولی افزایش جمعیت تهران موجب متمرکز شدن خدمات در آن می‌باشد، بدین معنا که تهران دارای بزرگترین و بیشترین تعداد مراکز خرید، بهترین امکانات آموزش، مجهزترین مراکز درمانی، مناسب‌ترین بازار کار برای کسب مال و فعالیت‌های اقتصادی یا خدماتی دست اول می‌باشد، پس خیل جمعیت از کل کشور به آنجا هجوم می‌آورند و از سویی دیگر به دلیل اینکه با اختلاف پرجمعیت‌ترین شهر کشور است از امکانات بیشتری برخوردار می‌شود .


با گذر از این توضیحات، این افزایش تراکم و جمعیت سبب شده است تا بسیاری از شهرها و روستاهایی که در اطراف تهران نیز وجود داشته‌اند تحت تأثیر این تکامل قرار گرفته و امروزه به نقاطی استراتژیک، مهم و شلوغ‌تر از گذشته تبدیل شوند . با این بهانه شهر قدس به عنوان یکی از همین شهرها، مکانیست که در این مطلب قصد بررسی آن و سپس شرح جزئیات اجاره انبار در قلعه حسن خان را داریم، پس با ما همراه باشید :


شهر قدس 


در دوره قاجار، یکی از میرشکاران پادشاه به اسم «امیرتومان» که وظیفه حکمرانی و رسیدگی به دشت‌های غربی و جنوب غربی تهران از جمله وردآورد، کاروانسرای سنگی، کاووسیه، سرخ حصار و اسماعیل آباد را داشت، با احداث قلعه‌ای که می‌توان آن را تنها بنای آباد این منطقه در آن روزگاران دانست نخستین جرقه‌های به وجود آمدن روستایی با نام قلعه حسن خان (برگرفته از اسم فرزند خود) را به وجود آورد .


اگرچه طی این سالیان به ابعاد و جمعیت روستای مذکور افزوده می‌شد، اما این تیرماه سال 1368 بود که تاریخ این محدوده را به قبل و بعد از خود تبدیل کرد . این تاریخ که در حقیقت موعد تبدیل شدن قلعه حسن خان یه شهر بود، شروعی برای ادغام مناطق مذکور و تولد شهر نوپایی به نام قدس را زد ، شهری که قلعه قدیمی ما تنها بخش کوچکی از آن را در بر گرفته و می‌توان بقایای آن را در میدان قدس فعلی شهر یافت .


همین تغییر کوچک کافی بود تا صنعتگرانی که درپی یافتن مکان بکری برای ساخت و تولید خود بوده و در عین حال به دنبال مکانی ارزان و نزدیک به تهران می‌گشتند به این ناحیه و شهرهای کناری آن هجوم آورده و قلعه حسن خان را به بازیگری پراهمیت در نمایش صنایع و اقتصاد ایران تبدیل کنند .


با عنایت به این توضیحات، امروزه یافتن یک مکان برای ذخیره مواد اولیه، محصولات در شرف آماده‌سازی یا کالاهای آماده از سوی مجموعه‌های فعال در جاده فتح، آزادراه تهران- کرج، شهرک‌های صنعتی اطراف و کارخانجاتی که در مرزهای غربی تهران و شرقی کرج قرار دارند از اهمیت زیادی برخوردار است که مجموعه انبارهایی نظیر مورد پیش روی – برادران میری – به خوبی قادر به پاسخگویی به نیاز متقاضیان خود بوده است .

 

انبار در قلعه حسن خان


با گردشی در میان شهر قدس و وارسی مجموعه‌های صنعتی و تولید کننده آن خواهیم دید که بسیاری از این مجموعه ها نیازمند داشتن انباری نزدیک به خود بوده تا از این طریق ( یعنی اجاره انبار ) بتوانند به جریان کالایشان سرعت داده و روند تولید فروش خود را افزایش دهند . در همین رابطه مجتمع صنعتی برادران میری به عنوان یکی از همین مجموعه ها با داشتن سالن‌های دربست و اختصاصی که به صورت انبار یا کارگاه صنعتی عمل می‌کنند، گام بلندی در جهت رفع نیازهای مذکور برداشته ا‌ست .


این مجموعه بواسطه داشتن کنتورهای فرعی آب، برق سه فاز، گاز بصورت مستقل، تلفن و اینترنت، چاه ارت، سامانه‌های حفاظتی مانند دوربین‌های مدار بسته (با قابلیت دسترسی مجزا برای هر مشتری) ، سامانه دزدگیر، اعلام خطر و همچنین نگهبانی شبانه روزی آماده ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان به آنان می‌باشد .


لازم به ذکر است که از وجود نیروی کار فعال و ساده، نزدیکی به تهران، محیطی آرام و خصوصی به معنای واقعی و وجود گواهینامه‌های مختلف در حوزه ایمنی از جمله عوامل دیگری هستند که سبب می‌شود تا بتوان روی این انبار در قلعه حسن خان حساب ویژه‌ای باز کرد .

Main Menu

Main Menu

Main Menu