اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

خروج کالا از انبار : از آنجایی که قرار نیست هیچ محصولی تا ابد در انبار بماند (حتی با وجود نقص و عیب) ، پس در ورای هر ورودی ، خروجی نیز وجود دارد . در مجموعه یادداشت ها و نکاتی که تا کنون در خصوص انبارداری در تارنمای مجموعه انبارهای برادران میری ارائه شده است ، همواره نیم نگاهی به نحوه ورود کالا به این محیط داشته ایم . بطور مثال بارها گفته شده است که انباری را که اجاره می کنید از نظر ساختار عمرانی و زیر بنایی باید متناسب با محصولات ذخیره شده در آن باشد یا اینکه سخت افزارهایی برای جابجایی راحت تر این محصولات بدون اینکه به ماهیت و فیزیک محصول آسیبی بزنند وجود داشته باشد .

در لایه های عمقی تر این اقدامات گفتیم که توجه به شکل کلی محصول و روش بسته بندی آن ها ، خواص شیمیایی هریک ، وزن ، ابعاد ، شباهت های این محصولات با دیگری از نظر ماهیت و شرح فعالیت ، میزان کاربرد و محبوبیت ، زمان و نحوه ورود آن ها و ... از جمله مهمترین عواملی هستند که به جایگذاری صحیح و اصولی این محصولات منتهی می شوند ، این در حالیست که هیچگاه در خصوص خارج شدن این کالاها از این مکان به تفصیل سخن نگفتیم ، لذا قصد داریم تا در ادامه با شرح نحوه بیرون بردن اجناس از این مکان در مقاله خروج کالا از انبار ، به سوالاتی در این خصوص پاسخ دهیم :

در یک مجموعه چگونه می توان محصول خاصی را از انبار دریافت کرد ؟ می دانیم که انباردار همچون امانت داری وظیفه شناس و دقیق علاوه بر اینکه باید آمار همه محصولات زیر دست خود را داشته باشد ، باید در تحویل دادن آن ها به متقاضیان نیز نهایت تمرکز خود را به کار بسته و با اخذ گواهینامه یا رسیدی از طرف مقابل ، مسئولیت این کالا یا قطعه را به وی بسپارد .

در همین رابطه چنانچه فردی قصد فراخوانی کالایی را داشته باشد ، با « برگه درخواست کالا از انبار» نزد انباردار رفته و قطعه مورد نظرش را طلب می کند . طبیعتاً یا این قطعه در انبار وجود دارد یا خیر که در حالت اول در حواله انبار« گواهی حواله انبار » توسط انباردار به امضاء رسیده و کالا به متقاضی تحویل داده می شود و در حالت دوم « فرم درخواست خرید کالا» برای واحد خرید مجموعه ارسال شده و مقدمات تامین آن ارائه می شود . لازم به ذکر است که در بسیاری از مجموعه ها این بروکراسی در یک فرم واحد انجام شده و تبادل کالا با سرعت بیشتری انجام می شود .

در اجاره انبار یا مجموعه هایی که کاربر ممکن است به پدیده ای به صورت موقتی نیاز داشته و باید پس از استفاده ، محصول مذکور را به انبار بازگرداند ، رسیدی توسط کاربر تحت عنوان « برگه صدور ابزار از انبار» یا « کالای امانی » امضاء می شود که تا زمان برگرداندن آن به انباردار ، مسئولیتش را بر عهده بگیرد .

در دیگر جلوه های خروج کالا از انبار ، یا کالایی غیر قابل قبول وارد انبار شده ، یا این امر با رسید و تحویل مستقیم صورت می پذیرد و یا گسیل کالا از مجموعه در پی برگه خروج محقق می گردد . در شرح این فعل و انفعالات باید گفت که محصولات مورد نظر پیش از ورود به انبار باید از نظر فنی و کیفی بازرسی شوند ، حال چنانچه این عملیات صورت نپذیرفته و این محصول وارد انبار شود کالای خریداری شده از طریق واحد تدارکات یا خرید به فروشنده مرجوع می شود . در مواردی نیز دیده می شود که آنچنان کار از جدول زمانی و برنامه ریزی عقب افتاده است که محصولاتی در ارتباط با انبار ، مستقیماً به مصرف رسیده و وارد انبار نمی شوند ؛ اما این بدان معنا نیست که انباردار در این روند نقشی را ایفا نمی کند . او در مراحل این جابجایی موظف است به مراحل تحویل کالا نظارتی مستقیم و دقیق داشته ، ورودی را با لیست آن ها تطبیق داده و با صدور رسید انبار مستقیم این پروسه را ثبت و در صورت نیاز به گوش مسئولین بالادستی برساند . نهایتاً گفتنیست که برگه خروج سندی ضروری برای صدور اجازه خروج کالا از انبار می باشد .

Main Menu

Main Menu

Main Menu