اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

 

خصوصیت انبار خوب : پس از اینکه در قسمت نخست این مطلب (ویژگی های یک انبار برای اجاره) در خصوص 4 ویژگی امنیت انبار ، دسترسی آسان به آن ، امکانات سخت افزاری و نیروی انسانی موجود در این محیط و لزوم مقرون به صرفه بودن هزینه های اجاره این محیط سخن گفتیم ، اینک نوبه به بررسی 4 عامل دیگر یعنی مساحت به عنوان خصوصیت انبار خوب ، کاربری انبار و انطباق با نیازمندی مستاجر ، تیم مدیرتی شناخته شده و با اعتبار و مجوزهای رسمی از سازمان های ذیصلاح می رسد .

 

5 و 6. مساحت ، کاربری و انطباق انبار با نیازمندی مستاجر


شاید بتوان توجه به متراژ یک ملک یا بنا را یکی از نخستین معیارهای ما ایرانیان در ارزیابی آن بدانیم . به قولی دیگر چنانچه خانه ای را برای خرید یا اجاره به ما نشان دهند ، پیش از اینکه فاکتورهایی که مهمتر از ابعاد این مکان هستند را مورد بررسی قرار دهیم ، در خصوص متراژ آن سوالاتی را مطرح می کنیم .

این مثال (که صد البته شامل همه مخاطبین این مطلب نمی شود) نشان می دهد که برای ما بزرگ بودن یک مکان به کوچک بودن آن رجحان داشته و در مباحثی مانند اجاره انبار در تهران بزرگ بودن یک سازه را عاملی بر بهتر بودن آن نسبت به مکانی کوچکتر از آن می دانیم .


اگرچه در انبارها فراخ بودن فضای در دسترس سبب می شود تا بتوانیم محصولات را با فاصله ای مناسب تفکیک کرده و بچینیم ، اما فراموش نکنیم که هزینه های اجاره ، تعمیرات ، نگهداری و فعالیت مفید آن نیز سر به آسمان ساییده که سبب می شود تنها مجموعه های قدرتمند که علاوه بر توانایی مالی در اختیار گرفتن این مکان از نظر اقتصادی نیز توجیهی برای این کار دارند به سمت اجاره یا خرید چنین اماکنی بروند .


این توضیحات به هیچ عنوان به معنی بهتر بودن انبار کوچک نیست چرا که در موارد متعددی نیز مشاهده شده است که محصولات ورودی یک مجموعه بیش از حد مورد انتظار آن ها بوده و چینش درهم و بی نظم محصولات سبب تخریب بخشی از آن ها ، فاسد شدن بواسطه دوری از دایره دید کارمندان یا ناقص شدن سری و مشکل در فروش این محصول شده است .
در نتیجه اینکه تناسب و انطباق فضای در دسترس با اهدافی که کاربر انسانی در پی آن است سبب می شود تا متراژ مناسب یک ساختمان به دست آمده و اجاره گردد .

نکته قابل توجه و مطلوب برای مخاطبین مجموعه انبارهای برادران میری تنوع در ابعاد انبارهای موجود در این مجموعه می باشد که سبب می شود تا متقاضیان با هر سطح فضای مورد نیاز به خواسته خود رسیده و در آن اسکان یابند .


7. تیم مدیرتی شناخته شده و با اعتبار به عنوان یک خصوصیت انبار خوب


فرض کنید پیش از سفری طولانی قصد سپردن بخشی از دارایی های ارزشمند خود به یکی از اقوام ، دوستان یا آشنایانتان را دارید . در همین رابطه با وجود چند گزینه که جملگی با شما آشنایی چند ساله داشته ، صداقت عمل و گفتار همه آن ها ثابت شده است ، اطلاعات کامل آن ها از جمله محل سکونت یا راه های دستیابی به هریک را دانسته و از همه مهمتر اموال فیزیکی مذکور نیز همه مایملک شما نیست ، باز هم گزینه های موجود را با یکدیگر قیاس کرده و این وظیفه را به گزینه برگزیده می سپارید .


حال فرض کنید این دارایی بخش عمده سرمایه شما بوده ، به محل نگهداری آن ها دسترسی آسان و نزدیکی ندارید ، صاحب امتیاز یا کارکنان محل نگهداری از آن را به خوبی نمی شناسید و با ریسک زیاد دارایی های خود را به فرد دیگری می سپارید .


در چنین شرایطی چگونه می توانید از حسن نیت و ضمانت اجرایی تعهدات این افراد یا مجموعه اطمینان حاصل کنید ؟


طبیعیست که مدیر این مجموعه قادر به برقراری ارتباط با تک تک مشتریان ، معرفی خود ، شرح شفاهی رزومه کاری یا جلب نظر آن ها نمی باشد ، در نتیجه اینکه به واسطه هایی نیاز دارد که مورد قبول عموم مراجعین بوده و نتوان صحت و اعتبار آن ها را زیر سوال برد .


مجوزهای قانونی و گواهینامه هایی که از سوی مراجع معتبر صادر می شوند ، می توانند این ویژگی ها را داشته و بدین ترتیب صلاحیت یک مجموعه و مدیران آن را تائید کنند . وجود ثبات مالی و مدیریتی نیز یکی دیگر از ضمانت هاییست که می تواند دل مشتریان و اشخاصی که محصولات خود را به ودیعه گذاشته یا آن ها را دپو می کنند قرص کند .


وجود این عوامل به معنای ماندگاری مدیر یا تیم همراه وی حداقل تا پایان دوره قرارداد است ، در نتیجه اینکه با چالش تعویض مدیر ، امکان بسته شدن خصوصیت انبار خوب و گیر افتادن اموال ، مشکلات ترخیص کالاها و جابجایی به مکانی دیگر روبرو نبوده و بدین ترتیب بخش عمده ای از مشکلاتی که در صورت همکاری با انبارهای غیر استاندارد و بدون مجوز شکل می گیرد از بین خواهد رفت .


به عنوان مطلب آخر هم باید به این نکته اشاره شود که در صورت تمایل به اجاره یک خصوصیت انبار خوب به این نکته توجه داشته باشید که مالک واقعی و مدیری که با شما قرارداد امضاء می کند و مجوزهای انبار به نام اوست یک نفر باشد .

این محکم کاری به این دلیل اهمیت دارد که گاهی انباری که خود اجاره ایست (به صورت تمام و کمال و قانونی) به افراد دیگر اجاره داده می شود . حال اینکه اگر این انبار تحت اختیار و نظارت مالکی با حداقل منابع مالی نباشد ، این مجموعه نمی تواند از پس مالیات ، عوارض شهرداری، هزینه تمدید جواز و یا اجاره سالیانه توسط مالک بر آمده در پی عدم توانایی در پرداخت اجاره بهای کلی ، با مشکلات تغییر متصدی و دردسرهای مذکور برای شما همراه می شود .

ناگفته نماند که همه اینها در حالیست که این فرد برای جبران کسری بودجه خود روی افزایش اجاره بها حساب ویژه ای باز کرده است که به نفع اجاره کنندگان نمی باشد .

 

8. مجوزهای رسمی از سازمان های ذیصلاح


به عنوان نکته آخر که صد البته کم اهمیت ترین آن ها نیست باید گفت که جواز کسب از سوی یک نهاد ، اتحادیه یا صنف مشخص به ما می گوید که مجموعه طرف حسابمان در میان همکارانش شناخته و تائید شده می باشد یا خیر ! بدیهیست که چنانچه مجموعه ای فاقد جواز کسب باشد به روشنی هشداری به مخاطبین و مشتریان بالقوه اش می دهد که نمی توانند به این مجموعه اعتماد کنند .


اغلب پروانه های کسبی که در استان تهران به انبارداران اعطا می گردد از سوی اتحادیه انبارهای شهر ری صادر شده و پس از اینکه انباری بتواند گواهی عدم سوء سابقه و سوء اعتیاد مدیر ، عوارض سالانه از سوی شهرداری ، مجوز وزارت دارایی در پی پرداخت مالیات کسب و تائیده اداره نظارت بر اماکن عمومی را کسب کند می تواند به فعالیت قانونی خود بپردازد .


در پایان لازم به ذکر است که وجود مجوز به مثابه کاهش احتمال پلمپ شدن ، امکان ثبت بار در گمرک یا سامانه انبارها ، رهگیری و استعلام در وب سایت دبیرخانه هیئت عالی نظارت مرکز امور اصناف و بازرگانان و اعتبار سنجی می باشد.

Main Menu

Main Menu

Main Menu