اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

سیستم انبارداری : چیزی که ما از بیرون انبار ها می بینیم تنها فضایی بزرگ یا کوچک است که مقدار مشخصی از کالا یا محصولات مختلف در آن ذخیره شده اند ؛ اما موضوع به این سادگی که ما می بینیم نیست و انبارداری موضوعی پر پیچ و خم و مملو از پیچیدگی های مختلف است. در واقع سیستم انبارداری به مکانیزمی گفته می شود که می تواند فرایندهای اصلی انبار که شامل دو شاخه کلی تحویل کالا و نگهداری موجودی کالا می باشد را ساماندهی کند. این سیستم می تواند به اشکال مختلفی مدیریت شود که به عنوان مثال می توان به انبارداری دستی ، انبارداری با استفاده از اکسل و همچنین انبارداری با استفاده از نرم افزار های خاص این کار اشاره نمود. در این سیستم اصول مختلفی باید مورد توجه قرار گیرد ؛ رعایت اصولی مانند دریافت ، تحویل و نگهداری کالا باعث می شود تا هزینه و زمان کمتری برای مدیریت سیستم استفاده گردد.

 

سیستم انبارداری


اگر بخواهیم تعریف جامع و کاملتری از این سیستم ارائه دهیم باید بگوییم که به مجموعه عملیاتی که شامل تخلیه و بارگیری کالا ها و همچنین نگهداری از آنها با شرایط مطلوب و تا فرارسیدن زمان مناسب انجام می شود، سیستم انبارداری می گویند. به عنوان مثال از فعالیت هایی که با انبارداری مرتبط است می توان به حسابداری اشاره نمود. در این کار در صورتی که از نرم افزار های یکپارچه ای در آن انبار استفاده شود ، از مواردی مانند دوباره کاری و از بین رفتن اطلاعات جلوگیری به عمل می آید و به این ترتیب سرعت انجام عملیات بالا می رود.
سیستم انبارداری در واقع قرار گرفتن جنس در انبار و مدیریت کنترل آن از زمان دریافت تا لحظه تحویل است. این امر کاملاً مشخص است که در صورتی که اتفاقاتی مانند اجاره انبار رخ دهد و یا نیاز به استفاده از اصول انبارداری fifo و یا lifo وجود داشته باشد ، احساس نیاز بیشتری به استفاده از نرم افزار انبار حس می شود. فرآیندهای انبار داری به دو گروه اصلی و پشتیبان تقسیم می شوند. فرآیندهای اصلی آن دسته از مجموعه عملیاتی هستند که در تمام انبار ها انجام می گیرند ؛ فرآیند های پشتیبان اما دسته ای از فعالیت ها هستند که به طور مستقیم با عملیات انبارداری ارتباط ندارند اما میزان کیفیت انبارداری به چگونگی اجرای این فرآیندها در انبار بستگی دارد.

 

فرایند های اصلی انبارداری

پذیرش کالا


فرایند های اصلی انبارداری به ترتیب اولویت شامل پذیرش کالا ، جاگذاری و جابجایی آنها در انبار در نهایت بسته بندی و تحویل آنها است. فرایند پذیرش کالا به این شکل است که قبل از ورود کالا به داخل انبار ، باید کنترل های نگهبانی و امنیتی لازم انجام گیرد و پس از آن کالا به محوطه پذیرش وارد شود. سپس در قسمت پذیرش ، مسئول آن قسمت کالا را با توجه به لیستی که در اختیار دارد از نظر تطابق نوع و تعداد بررسی می کند و در صورتی که تعداد یا نوع کالا با اطلاعات اظهار شده مغایرت داشته باشد این موضوع را در گزارشی ثبت می کند.

جاگذاری و جابجایی


همانطور که گفتیم دومین مورد از فرایند های اصلی سیستم انبارداری جاگذاری و جابجایی کالا می باشد. محل قرار گیری کالا باید متناسب با ابعاد و شرایط مورد نیاز آن باشد. اگر نرم افزار انباری که مورد استفاده قرار می دهید گزینه درج محل نگهداری کالا را داشته باشد، می توانید محلی که کالا در آن قرار گرفته است را ثبت کنید. این کار باعث می شود که در زمان انبارگردانی و یا زمانی که قصد بررسی صحت گزارشاتی مانند موجودی کالا را دارید ، کار شما بسیار ساده تر انجام گیرد. از دیگر کارهایی که در این مرحله انجام می گیرد صدور قبض های رسید و تحویل آن به آورنده کالا است.

 

بسته بندی و تحویل


نهایی ترین فرایند اصلی انبارداری نیز بسته بندی و تحویل کالا می باشد. در این مرحله قبل از اینکه کالایی از انبار خارج شود باید مجوز های خروج آن بررسی گردد. همچنین اطلاعات مختلفی مانند شماره پلاک وسیله نقلیه و مشخصات فردی که کالا را تحویل می گیرد در سیستم یا نرم افزار موجود در انبار ثبت می شود. در صورتی که کالای مورد نظر نیاز به بسته بندی داشته باشد این کار توسط پرسنل انبار انجام گرفته و در نهایت به فردی که برای بردن کالا ها آمده است تحویل می گردد.

Main Menu

Main Menu

Main Menu