اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

قفسه بندی پالت راک : هر انباری دارای فضای مشخصی بوده که با عنایت به ماهیت اجناس مختلف قادر است تا حجم معینی از آن‌ها را در خود جای دهد! این در حالیست که نقش فرد یا مجموعه گرداننده انبار نیز در این حداکثر میزان گنجایش بی‌تأثیر نبوده و چنانچه این افراد با اصول، روش و ابزارهای انبارداری آشنا باشند به راحتی قادر خواهند بود تا به طریقی بهینه از محیط در دسترسشان استفاده کنند .


در همین رابطه روش‌های فراوانی تنها برای برپایی قفسه‌های موجود در یک انبار وجود دارد که انتخاب و نصب صحیح آنها موجب می‌شود تا :
• محصولات بیشتری در انبار جا شده و فضایی پرت نماند،
• محصولات با سهولت بیشتر، انرژی کمتر و در زمان کوتاه‌تری جابجا شوند،
• بواسطه انتقال و جایگذاری اصولی طول عمر آن‌ها تضمین ‌شود،
• میزان خسارات و تلفات کاهش یافته و کمتر شاهد استوک شدن محصولات ‌شویم و ...!
با توجه به این توضیحات « پالت راک » روش خاصی در چینش قفسه‌های انبار است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت :


قفسه بندی پالت راک چیست ؟


در سامانه‌های مختلف اجاره انبار در تهران و انبارداری، برپایی قفسه یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های تقسیم‌بندی بهینه فضا بوده است که بواسطه آن محیط مورد نظرمان در طول و عرض و ارتفاع به طریقه‌ای منظم، فشرده، قابل نظارت و برنامه‌ریزی و همچنین سریع، آسان و کم خرج تقسیم‌بندی می‌شود .


در ساختار کلاسیک این محصولات، معمولاً ستون‌هایی که دارای پانچ‌های بیضی افقی و عمودی پشت‌سرهمی هستند، به محلی برای اتصال کفه‌های هر طبقه تبدیل شده و بواسطه پیچ و مهره کردن طرفین این طبقات به ستون‌های مذکور، این انبار شکل دیگری به خود می‌گرفت . با توجه به این توضیحات قفسه بندی پالت راک روشی شبیه به همین نوع قفسه‌بندیست، با این تفاوت که هیچ صفحه‌ای افقی بین طبقات وجود نداشته و تنها چارچوب‌های فلزی به علاوه بازوهای رابط،‌ نگهدارنده محصولات اضافه شده به انبار هستند .


ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که بدون صفحه‌ای افقی یا طبقه‌ای که کالاهای مختلف را نگه دارد، چگونه می‌توان آن‌ها را ذخیره کرده و اصولاً این چارچوب به چه کاری می‌آید ؟


پاسخ اینجاست که این نوع قفسه بندی نه برای محصولات کوچک، بلکه برای کالاهایی در ابعاد بزرگ با وزنی زیاد یا پالتی ساخته شده است تا بدین ترتیب با کمک لیفت تراک و ماشین آلات مشابه در قفسه‌ها جای داده شوند . در ادامه جای دارد به این نکته هم اشاره کنیم که چنانچه طبقات مورد نظر به جای بازوهای فلزی با کفه‌های سخت و محکم پوشانده شوند، به این سیستم قفسه‌بندی «پانل راک» گفته می‌شود .


در خصوص ابعاد چنین سازه‌هایی می‌توان گفت که دارای ارتفاعی 2 تا 12 متر بوده، عمق آن‌ها معمولاً 70 یا 80 سانتیمتر است اما به 1.5 متر نیز می‌رسد و نهایتاً فاصله بین طبقات و دهانه بازوهای نیز با توجه به نوع محصول تغییر می‌کنند .


از پالت راک در چه صنایعی استفاده می‌شود؟


با توجه به مقاومت بالای این سامانه، از آن در حفظ محصولات سنگین و حجیم در ساختار انبارهای ذخیره‌سازی کالاهای مواد اولیه، قطعات یدکی، سالن های تولید، صنایع خودرو سازی ، لوازم خانگی، خطوط حمل و نقل ، سردخانه‌ها و کارگاه های تولیدی استفاده می‌شود .


توضیحات تکمیلی در خصوص Pallet Rock


این نوع چینش محصولات هماهنگی کاملی با سیستم بارگذاری و تخلیه «به ترتیب سفارش» یا By order را دارد . در طراحی فضای داخلی یک انبار که به این نوع استراکچر مجهز است توجه به اندازه لیفتراک‌ها و شعاع گردشی آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که عدم توجه به مسأله مورد نظر بمثابه از دسترس خارج شدن یک ردیف از انبار است .
با توجه به اینکه می‌توان با کمک پالت‌های پیچ و مهره‌ای فلزی باکس مرتبی را به وجود آورد، امکان انباشتن کالاهای فله‌ای و چینش آن‌ها روی هم نیز به وجود می‌آید .


در خصوص ساختار فیزیکی پالت راک نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که این محصولات از فریم‌‌های پیچ و مهره‌‌ای و بازوهای افقی با قابلیت اتصال کلیپی به ستون‌ ساخته شده‌اند. در همین راستا ستون‌های Roll Forming ، بادبندهای افقی و مورب، Base Plate کف با عرض‌ها و طول‌های مختلف تولیدگشته و فریم‌‌های میانی هر ردیف به صورت مشترک استفاده می‌گردند.


لازم به ذکر است که جوشCO2 موجب اتصال ناخن‌های فلزی به بازوها شده و بدین ترتیب ضمن امکان جابجایی کلی دارای مقاومت زیادی نیز می‌باشند . در انتها جالب است بدانید که به طور پیش فرض فریم‌ها با رنگ طوسی و بازوها به همراه رابطه‌های هرطبقه با رنگ نارنجی مشخص می‌شوند که این الوان قابل تغییر نیز می‌باشند .

Main Menu

Main Menu

Main Menu