اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

 

لایفو در انبارداری : همانطور که می دانید انبار ها یکی از ستون های اصلی و پر اهمیت درصد زیادی از کسب و کارها هستند. مقوله انبار موضوعی است که هر شغلی به نحوی با آن در ارتباط است.

از مشاغل کوچکی مانند سوپر مارکت های محلی ، داروخانه ها و دیگر مشاغلی که ساختار کارشان به صورت فروش کالاهای مختلف به مردم است تا کسب و کارهای بزرگی مانند کارخانه های تولید خودرو ، لوازم خانگی و بسیاری از محصولات دیگر ؛ همه این مشاغل به منظور ذخیره کالاها و محصولاتی که خریداری کرده اند تا در روزها و هفته های آتی اقدام به فروش آنها کنند و یا با استفاده از آنها اقدام به تولید کالا ها و محصولات دیگری نمایند ، نیاز به اجاره یا خرید فضاهای کوچک و بزرگی دارند که به طور کل تمام این فضاها با هر ابعاد و هر نوعی در زیر مجموعه انبار قرار می گیرند.

لایفو در انبارداری


شاید در نگاه اول اداره یک انبار کار ساده ای باشد اما وقتی در متن این کار قرار بگیرید و مثلاً اقدام به اجاره انبار کنید ، متوجه خواهید شد که اداره یک انبار به شکل منظم و دقیق دارای پیچیدگی هایی است که باعث می شود این مکان به افراد ماهر و متخصصی در این امر نیازمند باشد.

مواردی مانند اینکه کدام کالا ها تازه به انبار وارد شده اند و کدام یک باید قبل از بقیه از انبار خارج شوند ؛ کدام محصول تاریخ انقضای نزدیکتری دارد و موجودی کدام یک از آنها رو به پایان است و همچنین ده ها موضوع دیگری که در چارچوب وظایف یک انباردار قرار می گیرد باعث به وجود آمدن الگوریتم ها و روش هایی در انجام این کار شده است.

در مقالات پیشین یکی از این روش ها به نام فایفو را بررسی نمودیم و در این مطلب قصد داریم به روش دیگری به نام لایفو در انبارداری بپردازیم و توضیح دهیم که ساختار این روش به چه شکلی است و چگونه به یک انبار دار در امر اداره یک انبار کمک می کند.

تعریف لایفو


لایفو ( LIFO ) یکی از روش های استاندارد انبارداری است که نام آن مخفف عبارت Last In First Out است. معنای لغوی این عبارت " آخرین ورودی ، اولین خروجی " می باشد.

اگر بخواهیم این موضوع را با ذکر یک مثال توضیح دهیم می توانیم اتاق انتظار مطب یک دکتر را به عنوان نمونه بیان کنیم.

در روش فایفو که در مقالات قبلی همین سایت به آن پرداختیم روش کار به این شکل بود که اولین بیماری که وارد مطب شده است قطعاً اولین نفری خواهد بود که وارد اتاق دکتر می شود ؛ اما در سیستم لایفو ساختار کار به شکل دیگری است. اگر بخواهیم روش لایفو را برای این مثال در نظر بگیریم کار به این شکل انجام می شود که تعدادی از بیماران در اتاق انتظار پزشک حضور دارند و در آن لحظه اولین نفری که وارد می شود بدون اینکه تفاوتی با دیگران داشته باشد بدون نوبت و زودتر از بقیه وارد اتاق پزشک می شود.

این موضوع در روابط اجتماعی انسانی قطعاً امری عجیب تلقی شده و در هیچ کجا چنین کاری انجام نمی گیرد ؛ اما در انبارداری گاهی از این روش که همان لایفو در انبارداری است استفاده می گردد. سوالی که در این میان پیش می آید این است که در چه صورتی چنین روشی در انبارداری انجام خواهد شد و علت این کار چیست ؟ در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم.

پیامدهای استفاده از لایفو


استفاده از روش لایفو سبب می شود تا در دوره ای که با افزایش نرخ محصولات مختلف روبرو هستیم ، به دلیل اینکه اختلاف بین هزینه های خرید و فروش یک کالا توسط فروشنده کم است ، این فرد مشمول پرداخت مالیات کمتری شده و در مجموع کمتر ضرر کند .

این رویکرد در برابر حالتیست که اگر این فرد با استفاده از فایفو به فروش محصولاتش بپردازد سود کمتری کسب کرده و به نفع خریدار عمل کرده است . به عنوان مثال می توان نانواهایی را مثال زد که به علت موجود بودن آرد در انبارشان تا زمان اتمام موجودی با همان نرخ قبلی نان را به دست مردم می رسانند .

Main Menu

Main Menu

Main Menu