اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

کنترل موجودی در اجاره انبار
کنترل موجودی در اجاره انبار

 

 

 

زمانی که به دنبال مطلبی در خصوص کنترل موجودی در اجاره انبار هستید ، بدین معناست که یا صنعتگری هستید که برای نگهداری از بخشی از مواد در حرکت در خط تولیدتان نیازمند مکانی برای نگهداری بوده ،  تاجری می باشید که پس از واردات یا پیش از صادرات محصولی نیازمند گردآوری آنها هستید و یا در خصوص ارتباط میان کنترل موجودی و  اجاره انبار در تهران و شهرهای دیگر کشور مشتاق کسب اطلاعات می باشید !

 

در هر صورت زمانی که می خواهیم محصولی را تولید کنیم -  حال این محصول می‌تواند یک خودروی لوکس باشد و یا یک کیک کشمشی - نیازمند محاسبه میزان مواد اولیه خود و مقدار مصرف آن ها در جریان ساخت کالای مورد نظرمان هستیم . به عنوان مثال در ساخت خودرو ، اگر تعداد شاسی یا اتاق اصلی خودرو بسیار کمتر از تعداد درب های در دسترس باشد ، این بخش از ماشین به عنوان یک محدود کننده ، ادامه روند تولید این محصول را با چالشی جدی روبرو می کند ؛ در نتیجه برای اینکه به این نقطه که با خوابیدن خط تولید ، ایجاد وقفه در عملیات فروش و همچنین پرداخت حقوق به کارگرانی که عملاً فعالیتی انجام نمی‌دهند ، منتهی می گردد نرسیم ، موظف به کنترل موجودی خود و تهیه ملزومات کارمان پیش از روز مبادا خواهیم بود .

 

 

 در همین رابطه به زبانی ساده کنترل موجودی در اجاره انبار به سلسله اقداماتی گفته می شود که یک تولید کننده بواسطه عوامل خود انجام می دهد تا از کیفیت و کمیت مواد و محصولات خود در انبار آگاهی یابد .  این مواد و محصولات که هم می‌توانند مواد خام اولیه ، مواد در جریان تولید و همچنین محصولاتی نهایی باشند ، برای هر کدام از دپارتمان های این مجموعه حاوی پیامی خاص هستند . به عنوان مثال میزان مواد خام به گروه طراحی و تولید می‌گوید که از چه موادی کم دارند و باید جبران شود و از چه موادی بیش از حد دارند که باید در جریان طراحی و تولیدهای بعدی مورد استفاده قرار گیرند . از سوی دیگر محصولات آماده نیز به واحد فروش و توزیع می گویند که باید بر روی تبلیغ چه محصولاتی انرژی بیشتری گذاشته و اولویت فروش روی چه کالاهایی می باشد .

 

 با گسترش افق دید خود در خصوص کنترل موجودی در اجاره انبار در میابیم که در پیش از اتمام یک ماده یا قطعه - مانند فقدان بدنه اصلی در مثال فوق - واحد کنترل موجودی مسئول گزارش و تامین کمبود ها می باشد . اگرچه همه مجموعه ها دارای واحدی خاص برای خرید محصولات مورد نیازشان هستند (ماموران خرید) ، اما این افراد به صورت مستقیم برای بخش کنترل موجودی کار می کنند  تا علاوه بر اینکه میزان و کیفیت کالای مورد نظر را  از آن ها بپرسند ،  حتی زمان بهینه و بصرفه برای خرید و تحویل از فروشنده را نیز طبق سیاست های شرکت رعایت کنند .

 

کنترل موجودی ، تخصصی بیگانه و عجیب نیست ؛ چرا که هر یک از ما نیز در زندگی روزمره خود بارها آن را به کار رفته و بی آن که از اصطلاح و نام مرسومش خبر داشته باشیم به خوبی آن را به کار می بندیم . به عنوان مثال بانوی خانه‌داری را در نظر بگیرید که قصد خرید میوه و سبزیجات را دارد . او به خوبی می داند که اگر در اوایل صبح به خرید بپردازد به دلیل اینکه همه محصولات تازه از میدان تره بار اصلی به فروشگاه محل منتقل شده‌اند ، تازه بوده و با توجه به کیفیت بهترشان ، با قیمت بالاتر نیز به فروش می رسند . حال اینکه هرچه به ساعات انتهایی روز نزدیک می شویم ، عرضه کننده مذکور به دلیل اینکه ممکن است برخی از محصولاتش که در واقع سرمایه کار او هستند خراب شده و نمی تواند آنها را در روز بعدی بفروش برساند ، ممکن است حتی با ضرر محصول خود را فروخته تا مقداری از سرمایه اش بازگردد . سوالی که اینک مطرح می‌شود این است که آیا فرد مذکور به عنوان یک خریدار مایل است تا با قیمتی بالاتر محصولی تازه خریداری کند یا با قیمتی کمتر محصولی بی کیفیت تر؟ و یا در سوی دیگر این سکه ، خریدار نمی داند که این محصول در آینده گران می شود یا به همین ترتیب قابل تهیه است !

 

 در معاملاتی که بحث میلیون ها تومان وسط است ، قوانین و محاسبات کنترل موجودی در اجاره انبار وارد بازی شده و نقطه بهینه خرید را مشخص می کند . اگر چه این مثال پوشش دهنده این همه متغیرهای موجود در مراکز خرید و فروش نمی باشد ، اما در ابعادی محدود به این نکته اشاره می کند که چگونه قوانین و فرمول هایی علمی می توانند در نحوه خرید ، انبار داری و حتی ذات   اجاره انبار تاثیر گذار باشند .

 

 در انتها لازم به ذکر است که یک مجموعه به خوبی می تواند محاسبه کند که اگر اینک محصولی را خریداری کرده و ماه ها هزینه نگهداری از آن ها را بپردازد بصرفه است و یا اینکه در اوقات نزدیک شدن به موعد مصرف ، دست به واردات زده و  بلافاصله آن ها را وارد خط تولید کند !

Main Menu

Main Menu

Main Menu