اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

5 ویژگی یک انبار خوب
5 ویژگی یک انبار خوب


5 ویژگی یک انبار خوب : یکی از عواملی که موجب پیشرفت یک کسب و کار می‌شود جویا شدن نظر مخاطبین و مشتریان آن، دریافت اطلاعات از نقاط ضعف و قوت حرفه مذکور و دخالت دادن نظر ایشان در راستای بهبود شرایط کنونیست.
در همین رابطه زمانی که به صورت دوستانه و غیررسمی نظر کارفرمایان خود را در خصوص ویژگی‌های مثبت مجموعه انبارهای برادران میری پرسیده یا نظر ایشان را در خصوص اموری که به بالا رفتن کیفیت انبارداری می‌انجامند جویا می‌شویم، عموماً به پاسخ‌های مشابهی می‌رسیم که در قالب 5 سرفصل کلی خلاصه می‌شوند . در همین رابطه قصد داریم تا در ادامه این مطلب به بررسی این 5 ویژگی یک انبار خوب بپردازیم :

 

5 ویژگی یک انبار خوب


1. امنیت بالا


به عنوان نخستین و پرتکرارترین عاملی که بدان اشاره شده است، امنیت بالا از جمله مهمترین دغدغه‌های متقاضیان اجاره انبار در تهران است . شاید در تاریخ معاصر ما هیچ زمانی نظیر امروز وجود نداشته باشد که ریال دارای ارزش حداقلی بوده و با افزایش روزافزون قیمت دلار، طلا، ملک و به طور خلاصه همه محصولات فیزیکی، خرید جنس موجب حفظ ارزش پول گردد .
به عنوان مثالی ساده، ملموس و شاید دردآور، چنانچه همینک محصولی خریداری شده، به مدت چند ماه از آن استفاده شود و سپس به فروش برسد، ممکن است مبلغ نهایی آن با وجود دست دوم شدن محصول از قیمت ابتداییش بیشتر باشد که این از عجایب اقتصاد کشورمان است . ناگفته نماند که اگرچه بهای ظاهری این محصول زیاد شده است، اما به فراخور آن کالاهای دیگر نیز گران‌تر شده‌اند که در عمل مقدار سود و زیان حقیقی این خرید و فروش را مشخص می‌کنند .
این توضیحات از این بابت گفته شد که بسیاری از افراد حقیقی و شخصیت‌های حقوقی ترجیح می‌دهند تا سرمایه خود را کالا کرده و با سوار شدن بر روی موج گرانی، در ورطه ورشکستگی فرو نروند . با عنایت به این مطلب امنیت بالای یک انبار که سرمایه مذکور را از گزند تهدیدهای فیزیکی در امان می‌دارد از اهمیت زیادی برخوردار است .


نگهبانی شبانه روزی


اگرچه می‌شود از این نگهبانی شبانه‌روزی به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی یاد کرد، اما از آنجایی که اهداف آن در راستای حفظ امنیت کالاست می‌توانیم آن را بخشی از دسته‌بندی فوق بدانیم .
نظارت انسانی، حراست سگ‌های نگهبان از محیط در شب‌، وجود سیستم دزدگیر و دوربین‌های مدار بسته، سامانه‌های هشدار دهنده و سیستم اطفاء حریق از جمله عواملی هستند که به حفظ امنیت انبارها در برابر تهدیدات انسانی کمک می‌کنند .

 

2. هزینه مقرون بصرفه


اجاره انبار در مقایسه با در اختیار گرفتن یک دفتر، فروشگاه یا محل مشخصی برای کسب و کار در اولویت صاحبان کار و سرمایه قرار ندارد، به همین دلیل چنانچه قیمت آن بیش از بودجه تخصیص داده شده باشد ممکن است به لغو و عدم کرایه آن منجر شود . از سویی دیگر فرد یا مجموعه‌ای که انباری را اجازه می‌کند در حقیقت در پی گسترش کسب و کار و افزایش سود خود بواسطه افزایش کالاهای آماده فروش یا مواد خام آماده تولیدیست که در انبار نگهداری می‌شود. به همین دلیل اگر هزینه‌های ثابت و جاری این مکان زیاد باشد، کارفرما نیز تمایل خود را برای ادامه این کار از دست داده یا با اجاره انباری ارزانتر از حجم تولیدات یا فروش خود می‌کاهد .
به همین دلیل در اختیار گرفتن انباری با قیمت ارزان یا مقرون بصرفه از جمله خواسته‌های عموم متقاضیان اجازه انبار در تهران می‌باشد .


3. دسترسی سریع و آسان


ملاک‌هایی که برای سنجش میزان مطلوبیت محل قرارگیری یک انبار مورد توجه قرار می‌گیرند به کلی با شاخص‌های انتخاب یک ملک مسکونی، اداری یا تجاری متفاوت است . با گذر از بحث قیمت که بدان اشاره شد، حتی اگر در بهترین نقطه پایتخت نیز امکان اجاره یک انبار را داشته باشیم، باز هم در اختیار گرفتن مکانی مشابه در حومه شهر امری منطقی‌تر به نظر می‌رسد .
در همین رابطه محدودیت‌های ترافیکی به عنوان اصلی‌ترین دلیل درستی این ادعا نشان می‌دهد که عدم امکان حضور ماشین‌های سنگین در ساعاتی از شبانه روز، معابر تنگ و باریک و اتلاف زمانی زیاد از جمله عواملی هستند که سبب می‌شوند تا اجاره انبار در خارج از شهر موجب دسترسی سریع و آسان به آنجا شود .
در ادامه 5 ویژگی یک انبار خوب لازم به ذکر است که گاه زمان رسیدن از محله‌ای واقع در غرب تهران به شرق آن به مراتب بیشتر از سفر به شهرستان‌های غربی تهران می‌باشد، در نتیجه اینکه واقع شدن انباری در مکانی مثل شهر قدس دلیلی بر دور افتادگی یا دسترسی سخت به آن نیست .

 

4. بیمه محصولات


شاید در انباری که دسترسی سریع و آسانی داشته، با قیمت مناسبی هم به دست آمده و امنیت آن نیز تضمین شده است اتفاق ناگواری مانند سیل یا آتش سوزی اتفاق افتاده و سرمایه ما از بین برود. در چنین حالتی چه‌کسی مسئول پرداخت خسارت ماست؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که بیمه به عنوان واسطه پرداخت خسارت، با عقد قراردادی با مدیر انبار، ضامن پرداخت خسارت‌های وارد آمده بوده که در این راه کارفرما می‌تواند با افزایش مبلغ پرداختی، بندها و شرایط دلخواه خود را به قرار داد اضافه کند .

 

5. فضای اختصاصی


سرمایه کالایی یک فرد همچون سرمایه نقدی وی که در بانک قرار دارد از جمله مالمیک او می‌باشند که ترجیح می‌دهد تا فردی به آن‌ها نزدیک نشده و تا حد ممکن در فضایی بدون دسترسی افراد متفرقه نگهداری شوند. با در نظر گرفتن این هدف، فرد مورد نظر ملزم به اجاره یک انبار اختصاصی می‌باشد که هزینه‌های نگهبانی و نگهداری از آن سربه فلک می‌سایند .
به همین دلیل انبارهای نیمه خصوصی و عمومی پا به منصه ظهور گذاشتند تا علاوه بر سرشکن کردن هزینه‌ها، با قیمتی مناسب به اعطای فضایی دربستی به متقاضیان امر بپردازند .

Main Menu

Main Menu

Main Menu