اجاره انبار در تهران

اجاره انبار در تهران

می دانیم که اصطلاحاتی از قبیل سامانه ، مجموعه ، نظام ، منظومه و حتی دستگاه ، کلماتی هستند که با اندکی تفاوت نسبت به یکدیگر به دسته ای از افراد ، اشیاء یا مفاهیمی گفته می شوند که با نشستن در کنار یکدیگر و تعریفی هدفی مشخص ، در راه رسیدن به آن تلاش می کنند . این تعاریف که از مفهوم System  به عاریه گرفته شده است – سیستمی که با وجود غیر فارسی بودن در اثر تکرار و تواتر بیش از سایر مترادفات فارسی و عربی خود مورد استفاده قرار می گیرد – در لایه های درونی خود بیان می دارند که چنانچه عده ای در پی حصول هدفی یکسان هستند ، پیروی از قانونی کلی و انجام وظایفی تعریف شده بر طبق آن برای هریک الزامیست . حال با تعمیم این مفهوم به سامانه انبار در غرب تهران خواهیم دریافت که چگونه می توان با رعایت و انجام اموری بنیادین و ساده ، وظیفه نگهداری از محصولات خود یا دیگران را در انبار به خوبی انجام داد .

پیش از پرداختن به سامانه انبار در غرب تهران لازم به ذکر است که از اوایل دهه نود هجری شمسی ، ماده ای به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط مجلس شورای اسلامی اضافه شد که طی آن همه انبار های کوچک و بزرگی که وظیفه نگهداری از کالاهای وارداتی را بر عهده داشتند مستلزم دریافت کدی از سازمان های ذیصلاح و ارائه آن در مواقع لزوم می شدند . از مزایای تصویب این قانون برای دولت این بود که می توانست نظارت بهتری به جریان ورود کالا و محل ذخیره آن ها داشته باشد و با استناد به همین اطلاعات ، انبار های غیر قانونی و مشکوک را شناسایی نماید . از سویی دیگر اخذ این کد که پیشنیاز دریافت بیمه آتش سوزی نیز بود ، سبب می شد تا مالک بار بتواند کد پستی انبار مذبور را در بار نامه خود درج نماید ، این بارنامه برای وی صادر شود و علاوه بر دریافت اطلاعیه های پیامکی قادر به کنترل جریان ورود و خروج آن نیز باشد . این نوع سامانه که خود در یادداشتی جدا گانه به تفصیل بیان خواهد شد ، متفاوت از سامانه انبار در غرب تهران است که به آن می پردازیم .

در سامانه انبار در غرب تهران ، با فرض اینکه انبار ما – انباری همچون انبار برادران میری -  دارای امکانات سخت افزاری مناسبی برای ذخیره و نگهداری سرمایه مشتریان خود باشد ، مجموعه ای از عوامل کوچک و بزرگیست که دست در دست هم داده اند تا این شرایط برپا شود . به عنوان مثال علاوه بر مدیریت مجموعه که در رأس این هرم وظیفه نظارت و هماهنگی نیروهای انسانی اجاره انبار با امکانات فیزیکی را بر عهده دارد ، بخشی از کارکنان وظیفه حراست و نگهبانی شبانه روزی از محتویات انبار را بر عهده دارند . به عنوان مثال نگهبانانی که سرکشی های شبانه روزی دارند ، افراد مستقر در مانیتورینگ ، مسئول سگ های نگهبان در و در کنار آنان سایر سخت افزار های محافظتی تامین امنیت این محیط را در دست دارند . از سویی دیگر عده ای از کارکنان هم که از کارگران حمل تا انباردار ارشد را شامل می شوند ، با تکیه بر قدرت پردازش کامپیوتر ها ، تجربه یا زور و بازوی خود ، فرمول و روش های علمی و همچنین ماشین آلات همچون جرثقیل سقفی ، لیفتراک ، بالابر و ... وظیفه ترخیص ، جایگذاری ، آمارگیری و در نهایت بارگذاری مجدد این محصولات برای صادرات را بر عهده دارند . در نهایت لازم به ذکر است که عوامل نامبرده که هدفشان نگهداری اصولی و دقیق دارایی های مردم می باشد ، با ارائه پیشینه ای از اقداماتشان امکان ارائه رزومه قدرتمند و جلب نظر مشتریان بالقوه خود را دارند .

Main Menu

Main Menu

Main Menu